• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

خودکفایی راه آهن در بسیاری از حوزه ها/توسعه راه آهن باعت ایجاد اشتغال پایدار می شود

  • کد خبر : 17697
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
خودکفایی راه آهن در بسیاری از حوزه ها/توسعه راه آهن باعت ایجاد اشتغال پایدار می شود

0 (0) معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن:  خودکفایی راه آهن در بسیاری از حوزه ها/توسعه راه آهن باعت ایجاد اشتغال پایدار می شود رسولی با بیان اینکه امنیت پایدار زمانی بوجود می آید که معیشت مردم درست شود، گفت: توسعه راه آهن باعت ایجاد اشتغال پایدار می شود. به گزارش خبرنگار خبرگزاری […]

0
(0)

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن: 
خودکفایی راه آهن در بسیاری از حوزه ها/توسعه راه آهن باعت ایجاد اشتغال پایدار می شود

رسولی با بیان اینکه امنیت پایدار زمانی بوجود می آید که معیشت مردم درست شود، گفت: توسعه راه آهن باعت ایجاد اشتغال پایدار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « سعید رسولی »در جمع کارکنان اداره کل راه آهن استان هرمزگان اظهار کرد: راه آهن جمهوری اسلامی هم در عرصه بین المللی و هم در تعامل با کشورهای همسایه و فعالیت در کریدرهای ترانزیتی از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است.

وی افزود: قرارداد ساخت انواع لکوموتیو با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان بین راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه منعقد شده و عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی در ادامه به دستاوردهای برپایی نمایشگاه حمل و نقل ریلی در تهران اشاره و عنوان کرد: این نمایشگاه دستاوردهای بسیار خوبی به همراه داشت و مورد توجه فعالان حوزه صنعت و مسئولان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه از دستاوردهای حوزه حمل و نقل ریلی کشور در راستای رفع وابستگی و رسیدن به مرز خودکفایی رونمایی شد، گفت: رونمایی از تولید قطعه سوزن که برای نخستین بار در کشور تولید شده و بارقه امید عدم وابستگی در حوزه ریلی را بوجود آورده است.

رسولی با اشاره به رونمایی از دو سیستم سیگنالینگ داخلی در نمایشگاه حمل و نقل ریلی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران جز هشت کشوری است که به این فناوری دست یافته است.

وی از آغاز عملیات ساخت ریل ملی در شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان یکی دیگر از موفقیت هایی که کشور را در حوزه ریلی خودکفا می سازد، نام برد و افزود: تاکنون بخشی از این قرارداد شامل دو هزار و ۵۰۰ تن ریل را از ذوب آهن تحویل گرفته ایم.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: هم اکنون و به همت متخصصان داخلی، قطعات مختلف لوکوموتیو اعم از ترمز و چرخ در داخل کشور تولید می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از هرمزگان به عنوان استانی مهم یاد کرد و بیان داشت: اراده مدیریت عالی راه آهن جمهوری اسلامی برای ارتقای راه آهن استان هرمزگان جدی است.

رسولی همچنین با اذعان به اینکه تاکنون در راه آهن چند نوع استخدام وجود داشته است، گفت: این موضوع را باید به گونه ای به پیش ببریم که همه کارکنان با نشاط کار کنند.
 
وی به عملکرد سه ماهه اول سال جاری راه آهن اشاره کرد و افزود: راه آهن در سه ماهه ابتدایی امسال علی رغم اینکه حدود یک ماه از شروع سال بخاطر شرایط جوی و وقوع سیل و همچنین از رده خارج کردن واگن های با عمر بالا با اشکالاتی روبرو بود، مسیر خوبی را طی کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اما طی این مدت با ارتقای بهره وری شاهد رشد حمل مسافر بودیم و در ایام پیک نوروزی، وعده ۲ میلیون و ۱۰ هزار مسافر محقق شد.

وی به نقش آفرینی راه آهن در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز در جنگ اقتصادی فرصت افتخارآفرینی مجدد خدمت به مردم کشور برای راه آهن پیش آمده است و از این رو در حوزه ترانزیت به گونه ای عمل خواهیم کرد که مایحتاج کشور در بنادر معطل نماند.

رسولی افزود: راه آهن به دلیل وظیفه ذاتی و مسئولیت خطیر حفظ جان مسافر و رعایت امانت در حمل بار باید در زمینه نظم و انضباط در اوج باشد.

وی در خاتمه عنوان کرد: راه اندازی سالن ورزشی و سالن اجتماعات از نیازهای ضروری اداره کل راه آهن استان هرمزگان است که باید احدث شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=17697

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.