• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

خودکفایی صنعت ریلی سرلوحه اقدامات راه آهن در سال ۱۴۰۰ 

  • کد خبر : 32262
  • ۰۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
خودکفایی صنعت ریلی سرلوحه اقدامات راه آهن در سال ۱۴۰۰ 
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: راه آهن درسال 1400 خودکفایی صنعت ریلی را سرلوحه اقدامات خود قرار داده است و لازمه حرکت در این مسیر را داشتن برنامه، شناسایی تمام ظرفیتهای موجود کشور و همت بلند می‌داند . 
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز،  رسولی مدیر عامل شرکت راه‌آهن در دیدار با تولیدکنندگان و اهالی صنعت ریلی در حوزه زیربنائی و ناوگان که روز گذشته در ساختمان شهدای راه‌آهن برگزار شد، ضمن تبریک سال جدید و تقدیراز تلاش های آنان در سال گذشته، افزود: امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال” تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدائی‌ها” نامگذاری شده و با اقدامات اثربخش و مهمی که در سال گذشته به انجام رساندیم، بنا داریم حمایت از تولید کنندگان حوزه ریلی ادامه دهیم .

وی با اشاره به ‌ اقدامات مهم صورت گرفته در این زمینه اضافه کرد: در سال گذشته برای اولین بار مقررات زدایی و تنقیح مصوبات هیأت وزیران و سایر مقررات و‌بخشنامه ها و مصوبات هیأت مدیره راه به انجام رساندیم و همچنین در سال جهش تولید مرکز جهادی پیشرفت را در راه‌آهن تاسیس کردیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: ‌الحمدلله ظرف سال گذشته دستاوردهای بسیار خوبی با اقدامات جهادی بدست آمد، امسال درصدد هستیم پر قدرت و با شتاب گامهای بلندی را برای پیشرفت صنعت ریلی برداریم.

وی اضافه کرد: در سال جدید کماکان پشتیبانی از تولید داخلی در راس اهداف نظام قرارداشته و راه‌آهن با اعتقاد راسخ به این جهت گیری، خودکفایی صنعت ریلی را همچنان در سرلوحه اقدامات خود دارد .

وی گفت: صدور برخی از تولیدات ریلی به کشورهای دیگر نشان داد که حمایت از تولید و توجه به کیفیت و اصول تجارت می‌تواند امکان عبور تولیدات داخلی را از مرزهای جغرافیایی کشور عزیزمان فراهم کند .

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با تاکید بر اینکه در شرایط تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی، تولیدکنندگان امروز مصداق کسانی هستند که به فرمایش آیه مجاهدون از سوره نسا ” با مال و جان خود جهاد می کنند” تصریح کرد: راه‌آهن در حد بضاعت خود در این امر خطیر از جهادگران، تولیدکنندگان و صنعتگران ریلی که همه توان خود را در این مسیر هزینه می‌کنند ، قاطعانه حمایت می‌کند.

رسولی با اشاره به نتایج ملموس و مهم رونق تولید در جامعه امروز خاطر نشان کرد : حمایت از تولید تضمین کننده اشتغال پایدار در کشور است و نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری نشان داد، علیرغم وجود قوانین متعدد حمایتی، هنوز موانع و محدودیت هایی در حمایت از تولید وجود دارد.

وی مشارکت در برنامه ریزی‌ها و ارتباطات مستمرشرکت راه‌آهن و تولیدکنندگان صنایع ریلی را موجب پیشرفت و رفع بسیاری از موانع دانست و گفت : اگر بپذیریم در جنگ اقتصادی قرارداریم با اعتقاد به توانمندی‌های داخلی تمام تلاش خود را در این مسیر قرار می‌دهیم .

وی با اشاره به نزدیک شدن زمان تدوین برنامه هفتم توسعه گفت: تولیدکنندگان ریلی در مسیر خودکفایی ریلی پیشرو هستند و ضروری است تا برای صنعت ریلی برنامه‌ای را عملیاتی و آسیب شناسی شده تدوین کرده و در دستور کار برنامه هفتم توسعه قرار دهیم که این کار با جدیت در شرکت راه‌آهن با همکاری صاحبنظران و فعالان صنعت در حال انحام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: به منظور تحقق اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری در مورد حمل و نقل ریلی، در مسیرتدوین برنامه هفتم توسعه ، برنامه ای را با همکاری مجموعه هایی چون سازمان برنامه و بودجه ، وزارتخانه‌های نفت، صمت ، تولید کنندگان و صنعتگران ریلی و … تدوین کرده‌ایم که کلیت آن بر مبنای شناسایی ۱۲۱ چشمه بار در سطح شبکه ریلی در ۲۱ استان با کمترین فاصله به ریلی(۸ تا ۸/۰ کیلومتر) است و در صورت ایجاد ۱۰۶۲ کیلومتر خطوط آنتی این چشمه های بار به راه‌آهن متصل خواهد شد .

رسولی اظهار داشت: در بررسی‌ها نشان داده شده است که این امر، دسترسی به ۱۳۰ میلیون تن بار را برای راه‌آهن فراهم می‌کند اما برای جذب این بار نیاز به توسعه زیر ساخت ها و ناوگان و خطوط ریلی داریم .

وی گفت: براین اساس برنامه، سند پشتیبان این طرح نیز به تفکیک اقدامات لازم تهیه شده‌است تا به هنگامه تدوین برنامه هفتم توسعه ، ارائه شود.

رسولی افزود: این سند چهارجانبه که توسط شرکت راه‌آهن تدوین شده، از حمایت وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت ، وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه برخوردار است .

مدیرعامل راه آهن با تشریح مزیت‌های این طرح افزود : در این‌ طرح، برنامه اقدام ارتقاء بهره‌وری و توسعه ریلی کشور کاملا‌ روشن و مدل مالی این طرح مورد تایید کارشناسان خبره اقتصادی است .

رسولی تاکید کرد: شرکت راه‌آهن خود را جدای از تولید کنندگان ریلی نمی‌داند و در این زمینه با تمام توان برای عبور از موانع ، مشکلات و گلوگاه های پیش رو با حمایت دستگاههای ذیربط در کنار تولیدکنندگان عزیز است .

وی از تشکیل کمیته ای با حضور تمام عوامل موثر در تسهیل انجام امور و‌رفع موانع در حوزه حمل و نقل ریلی در شرکت راه آهن خبر داد و گفت: با مشارکت ذینفعان و صاحبنظران و حقوقدانان قدم‌های خوبی را که در تسهیل و‌رفع موانع تولید و سرمایه گذاری برداشته‌ایم ، محکم و به صورت تمام وقت دنبال می‌کنیم.

وی با اعلام آمادگی راه‌آهن برای تاسیس صندوق حمل و نقل ریلی در راستای صندوق حمل و نقل در وزارت راه و شهر سازی، افزود: یقین داریم که عواید و فواید این صندوق در راستای حمایت از صنعت ریلی موثر است و همدلی و همفکری هدفهای بزرگ را محقق می‌کند.

گفتنی است در این دیدار صمیمانه که تعداد زیادی از فعالین حوزه تولیدات ریلی حضور داشتند، مدیران و نمایندگان بخش‌های مختلف تولیدی صنعت ریلی ضمن تقدیر از حمایت‌های صورت گرفته در دوسال گذشته مسائل و مشکلات خود را با مدیر عامل راه‌آهن مطرح کردند. همچنین در پایان این دیدار با تاکید مدیر عامل راه‌آهن مقرر شد، کارگروه تسهیل و حمایت از تولید و سرمایه گذاری صنعت ریلی زیر نظر مستقیم ایشان برای ارتباط تنگاتنگ با اهالی صنعت ریلی کشور تشکیل شود و برگزاری جلسات حضوری و‌مجازی مستمر بی وقفه ادامه یابد. این کمیته ضمن احصاء موانع موجود و پیداکردن راه حل‌های سریع قانونی برای مرتفع شدن آنها، به‌صورت مستمر گزارش اقدامات خود را به ذینفعان اعلام و‌ تا حصول نتیجه کار را دنبال می‌کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=32262

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.