• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

خیز بلند برای ایجاد قطار بین‌شهری در استان یزد

  • کد خبر : 6182
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
خیز بلند برای ایجاد قطار بین‌شهری در استان یزد

0 (0) خیز بلند برای ایجاد قطار بین‌شهری در استان یزد مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد از اجرای پروژه قطار بین‌شهری در یزد با بهره‌گیری از واگن‌های تراموا، در آینده نزدیک خبر داد. حمید دهقان‌بنادکی در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، گفت: ایجاد قطار حومه‌ای یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در […]

0
(0)
خیز بلند برای ایجاد قطار بین‌شهری در استان یزد
مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد از اجرای پروژه قطار بین‌شهری در یزد با بهره‌گیری از واگن‌های تراموا، در آینده نزدیک خبر داد.

حمید دهقان‌بنادکی در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، گفت: ایجاد قطار حومه‌ای یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در برنامه‌های شورای شهر یزد قرارگرفته و می‌تواند نقش بسیار مناسبی را در ایجاد ارتباط هرچه بهتر بین شهرهای نزدیک در استان ایفا کند.

وی ادامه داد: در مسیر شهرهای استان نظیر یزد و اردکان، مناطق و اماکن بسیار مهمی قرار دارد و ایجاد قطار بین‌شهری می‌تواند ارتباط بین مراکز مهم متعدد را به‌خوبی برقرار کرده و تعاملات بین‌شهری را گسترش دهد.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد تصریح کرد: در همین راستا مطالعات و بررسی مربوط به بسترسازی و احداث قطار بین‌شهری در یزد صورت گرفته تا در صورت امکان و داشتن توجیه اقتصادی، این طرح پس از طی مراحل اداری و قانونی و گرفتن مصوبه‌های موردنیاز، با همکاری راه‌آهن و شهرداری‌های چهار شهر یزد، اردکان، مهریز و میبد، اجرایی شود.

دهقان اذعان کرد: مقررشده است تا با مشارکت شهرداری شهرهای مربوطه شرکتی به ثبت رسانده شود و این شرکت بعد از انجام بررسی‌های نهایی و تعیین سهم هر شهر از تأمین بودجه این پروژه، برنامه‌های آن را به‌پیش ببرد، البته این طرح نیازمند بودجه‌های کلان و به‌تبع آن همکاری گسترده شهرداری‌های شهرهای مجری و سایر نهادهای دخیل در این طرح است.

وی بیان کرد: امیدواریم با همکاری نهادهای مختلف دخیل در این پروژه، اعتبارات لازم آن نیز فراهم شود، لازم به ذکر است که ریل‌گذاری این طرح بر عهده راه شرکت راه‌آهن استان گذاشته‌شده و شهرداری‌های شهرها هم مواردی چون خرید واگن‌ها و احداث ایستگاه‌های آن را دنبال می‌کنند.

این مسئول در ادامه بهره‌گیری از واگن‌های تراموا را یکی از بهترین گزینه‌ها در اجرا و بهره‌وری هر چه‌بهتر از این پروژه برشمرد و گفت: اعضای شورای شهر یزد مشغول رایزنی برای خرید واگن‌های لازم از کشورهایی نظیر چین و روسیه هستند.

دهقان تأکید کرد: این طرح یکی از طرح‌های سازنده، برجسته و مؤثر در بهبود توسعه شهرهای استان و ایجاد آینده‌ای روشن‌تر برای جامعه بوده و می‌تواند ضمن تمرکززدایی در شهرها، سهولت رفت‌وآمد بین‌شهری، کاهش ترافیک، کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل، کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش ضریب امنیتی سفرهای بین‌شهری، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا را برای استان به ارمغان آورد، امیدواریم این طرح که بخش مهمی از آن نیازمند حمایت بخش‌های دولتی است به‌خوبی به بار نشسته و در خدمت مردم دارالعباده قرار بگیرد.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد در پایان خاطرنشان کرد: البته تاکنون سرمایه‌گذاران متعددی از بخش خصوصی در راستای حمایت از این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند و کارشناسان در حال بررسی شرایط و انتخاب بهترین گزینه در راستای اجرای هرچه بهتر این پروژه و جذب سرمایه‌های لازم هستند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=6182

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.