• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

درآمد ناچیز شبکه ریلی از جابجایی مسافر

  • کد خبر : 3486
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
درآمد ناچیز شبکه ریلی از جابجایی مسافر

0 (0) درآمد ناچیز شبکه ریلی از جابجایی مسافر با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات 13 روزه نوروزی، اقدامات صورت‌گرفته قطعا در راستای جذب مسافر از طریق شبکه ریلی انجام می‌شوند که اقدام درستی نیز هست اما ارزش‌افزوده زیادی برای فعالان این صنعت به همراه نخواهد داشت و بیم آن می‌رود که به این […]

0
(0)
درآمد ناچیز شبکه ریلی از جابجایی مسافر

با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات 13 روزه نوروزی، اقدامات صورت‌گرفته قطعا در راستای جذب مسافر از طریق شبکه ریلی انجام می‌شوند که اقدام درستی نیز هست اما ارزش‌افزوده زیادی برای فعالان این صنعت به همراه نخواهد داشت و بیم آن می‌رود که به این دلیل این صنعت رشد چندانی را نتواند تجربه کند.

درآمد ناچیز شبکه ریلی از جابه‌جایی مسافر
با نزدیک شدن به ایام نوروز، بازار سفر داغ می‌شود و آژانس‌های مسافرتی نیز در پی جذب تعداد بیشتر مسافر به تبلیغ خدمات خود می‌پردازند. حال اگر انجام این سفرها در راستای حفظ محیط زیست اطرافمان و ارتقای کیفیت سفر باشد، می‌تواند علاوه‌بر خاطره‌انگیزی به طول عمر و حفظ سلامت َشهروندان نیز کمک کند.

به گزارش تین‌نیوز، دیروز معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرد که از یک‌میلیون و ۸۷۳ هزار نفر صندلی که شرکت راه‌آهن برای این ایام پیش‌بینی کرده است، تاکنون بلیت ۲۸۱ هزار صندلی پیش‌فروش شده است و در بعضی از مسیر‌ها نیز در ایام خاص پیک نوروزی همه بلیت‌ها فروخته شده و ظرفیت قطار‌ها پر شده است.

متعاقب این خبر، براساس جلسه دیروز مجلس  نیز راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مجاز به زیباسازی و به‌سازی حریم خطوط راه‌آهن با استفاده از اموال منقول و غیرمنقول خود از جمله اراضی ملی و دولتی‌ خود شده است. براساس این مصوبه، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مجاز است با استفاده از کلیه اموال منقول و غیرمنقول خود از جمله مالکیت اراضی ملی و دولتی تحت اختیار خود واقع در محدوده ایستگاه‌های راه‌آهن از طریق مشارکت با بخش خصوصی نسبت به زیباسازی و بهسازی حریم خطوط واقع در محدوده شهر‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن اقدام کنند.

با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات 13 روزه نوروزی، همه این اقدامات قطعاً در راستای جذب مسافر از طریق شبکه ریلی انجام می‌شوند که اقدام درستی نیز هست اما ارزش‌افزوده زیادی برای فعالان این صنعت به همراه نخواهد داشت و بیم آن می‌رود که به این دلیل این صنعت رشد چندانی را نتواند تجربه کند.

در همین ارتباط امروز عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه تدابیر لازم برای خدمات‌رسانی مطلوب در ایام نوروز از سوی ناوگان حمل‌ونقل عمومی دیده شده است، گفت: با توجه به ایمن و ارزان بودن حمل‌ونقل ریلی باید مسافر و بار به این سمت هدایت شوند.

علیم یارمحمدی با اشاره به آغاز پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی، گفت: ارتقای شبکه حمل‌ونقل ریلی به افزایش سهم جابه‌جایی مسافر و بار از طریق ریل منجر می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس  با بیان اینکه تدابیر لازم برای خدمات‌رسانی مطلوب در ایام نوروز از سوی ناوگان حمل‌ونقل عمومی دیده شده است، افزود: با توجه به تاکیدات بسیار ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور از ظرفیت نهایی خود در راستای بهبود خدمات‌رسانی به مردم استفاده می‌کند.

نماینده مردم زاهدان تصریح کرد: افزایش قطارها و تأمین زیرساخت‌های موردنیاز ریلی در راستای بهبود خدمات‌رسانی در ایام عید نوروز صورت گرفته است.

وی با اشاره به معضل پیش روی حمل‌ونقل ریلی گفت: متاسفانه کمبود منابع مهم‌ترین معضل پیش روی شبکه ریلی برای توسعه زیرساخت‌ها است اما با این‌وجود تلاش خوبی برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی صورت گرفته است.

جابه‌جایی مسافران ارزش‌افزوده چندانی برای شبکه حمل‌ونقل ریلی ندارد

یارمحمدی با بیان اینکه جابه‌جایی مسافران ارزش‌افزوده چندانی برای شبکه حمل‌ونقل ریلی ندارد، گفت: بیشتر درآمد شبکه ریلی در حوزه بار که این نیز به علت آماده نبودن بسیاری از زیرساخت‌ها هنوز محقق نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه تصمیماتی برای ارتقای نحوه خدمات‌رسانی به مردم در تعطیلات نوروز در کمیته اجرایی سفرهای نوروزی صورت گرفته است، افزود: امیدواریم که به برنامه‌های هدف‌گذاری شده دست‌یافته و بتوانیم حجم بیشتری از این جابه‌جایی مسافر و بار را به شبکه ریلی هدایت کنیم.

اما به زعم کارشناسان این صنعت با همه تلاش‌های صورت‌گرفته توسط راه‌آهن و شرکت‌های بخش خصوصی، این شبکه هنوز یک‌دهم شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای هم مسافر جابه‌جا نمی‌کند. در کشور ما حوادث رانندگی پس از آلودگی هوا بیشترین قربانیان را می‌گیرد.حال با توجه به روند کند توسعه حمل‌ونقل ریلی، رسیدن به جابه‌جایی ۴۳ میلیون مسافر تا سال 99 با نیاز به سرمایه‌گذاری 28هزار میلیارد تومانی برای حصول این نتیجه، قریب به امکان نخواهد بود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3486

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.