• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

درصد اشغال قطار ارومیه ـ مشهد به ۷۰ درصد رسید/استقبال ارومیه‌ای‌ها از سفر ریلی به مشهد مقدس

  • کد خبر : 23787
  • ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
درصد اشغال قطار ارومیه ـ مشهد به ۷۰ درصد رسید/استقبال ارومیه‌ای‌ها از سفر ریلی به مشهد مقدس
مدیرکل راه‌آهن آذربایجان با ابراز خرسندی از اینکه استقبال از قطار مستقیم ارومیه - مشهد مقدس بسیار مطلوب بوده است گفت: این قطار ۴۴۰ نفر ظرفیت پذیرش دارد، اما در  چند رامی که حرکت کرده با میانگین ۳۲۷ نفر و حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد مسافر بوده است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از تسنیم ، شاهپور ارصلانی ، با اشاره به برقراری قطار مستقیم ارومیه – مشهد مقدس به صورت آزمایشی اظهار کرد: این قطار تا ایام شلوغی عید نوروز، به صورت ۶ روز یک بار برقرار شده و آخرین حرکت آن یکشنبه این هفته بوده است.

وی تصریح کرد: برای زمان رسیدن قطار به ارومیه نیز اداره کل آذربایجان خواستار اصلاح ساعت شده است چون قطار ساعت یک شب از مشهد به ارومیه رسیده و ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه ظهر نیز از ارومیه خارج می‌شود بنابراین از اول بهمن امسال تغییر ساعت انجام خواهد شد.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان با اشاره به کاهش زمان سفر در آذربایجان‌غربی گفت: با پیگیری‌های استاندار آذربایجان‌غربی نیز زمان سیر از ارومیه به ایستگاه مراغه کاهش مییابد.

وی با بیان اینکه فعلا هیچ گونه افزایش قیمتی در بلیط قطار وجود نخواهد؛ داشت افزود: فعلا به جهت حمایت از قشر مصرف‌کننده با همان قیمت مصوب، جا به جایی مسافر انجام می‌شود.

ارصلانی بیان کرد: البته زمان عید نوروز دارای شرایط خاصی است و اگر در قیمت‌گذاری آن تغییری داده شود به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از اینکه استقبال از قطار مستقیم ارومیه – مشهد مقدس بسیار مطلوب بوده است افزود: این قطار ۴۴۰ نفر ظرفیت پذیرش دارد؛ اما در  چند رامی که حرکت کرده با میانگین ۳۲۷ نفر و حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد مسافر بوده و این تعداد مسافر، صرفا آماری است که در ارومیه سوار شده و این قطار در میاندوآب، مهاباد و نقده نیز سهمیه دارد.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان گفت: طول سیر این قطار تقریبا ۲۵ ساعت است و با توجه به اینکه هم اکنون ساعات حرکت متغییر شده طوری برنامه‌ریزی می‌شود که زمان رسیدن مسافر از مشهد مقدس به ارومیه بین هشت و ۱۰ صبح باشد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23787

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.