• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

در بهبود امور، باید از شیوه های جدید استفاده کرد

  • کد خبر : 11670
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶
در بهبود امور، باید از شیوه های جدید استفاده کرد

0 (0) در جلسه شورای مدیران راه‌آهن و از سوی کارشناسان مطرح شد: در بهبود امور، باید از شیوه های جدید استفاده کرد   کارشناسان حوزه تحول ساختار و رسانه در جلسه شورای مدیران راه‌آهن با بررسی فعالیت‌های راه‌آهن به ارائه راهکار پرداختند. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در جلسه شورای مدیران […]

0
(0)

در جلسه شورای مدیران راه‌آهن و از سوی کارشناسان مطرح شد:

در بهبود امور، باید از شیوه های جدید استفاده کرد

 

کارشناسان حوزه تحول ساختار و رسانه در جلسه شورای مدیران راه‌آهن با بررسی فعالیت‌های راه‌آهن به ارائه راهکار پرداختند.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در جلسه شورای مدیران راه‌آهن، ۲ کارشناس برجسته در حوزه تحول ساختار و حوزه روابط عمومی و رسانه با عارضه یابی برخی مشکلات در حوزه فعالیت‌های راه آهن راهکارهایی به مدیران ارائه کردند.

فرایندهای سازمان به دنبال ایفای ماموریت سازمان 

بر اساس این گزارش، منوچهر نجمی دانشیار دانشگاه صنعتی شریف در این جلسه با تشریح پروژه مستند سازی و بهبود فرآیندهای شرکت راه آهن که در حال اجراست، گفت: در این پروژه دو موضوع سیستم ها و ساختار مورد توجه قرار گرفته زیرا فرایندهای سازمانی همان کارهایی است که سازمان‌ها به منظور انجام ماموریت خود انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه از مدل ۷ اس مکینزی استفاده شده، افزود: پروژه مستند سازی موجب می شود تا سازمان با عبور از مرزهای سازمانی ارزش های تازه ای خلق کند.

نجمی در تبیین موضوع فرایندهای سازمانی اضافه کرد: در این پروژه وظایف سنتی کنار گذاشته شده و بر نتایج حاصل از فعالیت ها تمرکز شده است.

وی تاکید کرد: در نهایت این پروژه با بررسی نقش بخش های مختلف در فرآیندها، کارایی آنها مشخص و موجب بلوغ مدیریت سازمانی می شود زیرا بدون مستند سازی فرایندها، یادگیری و الگوگیری از سازمان‌ها و دیگر کشورها امکان پذیر نیست.

ضرورت استفاده از شیوه های جدید

حمید ضیایی‌پرور مدیرکل دفتر مطالعات وبرنامه‌ریزی رسانه های وزارت ارشاد هم در سخنانی در جلسه شورای هماهنگی مدیران راه‌آهن با اشاره به اینکه روابط عمومی مشاور امین مسولان سازمان و حلال مشکلات مربوط به تصویر عمومی سازمان در میان مردم است، گفت: روابط عمومی با بهره‌گیری از فضاهای مختلف مجازی و عمومی، قابلیت انتشار اطلاعات مورد نظر سازمان را در میان گروه ها و افراد مختلف دارد .

ضیایی پرور لازمه این ارتباط در روابط عمومی را استفاده از ابزارهای در دسترس مردم عنوان و اضافه کرد: در حال حاضر شیوه های سنتی جواب نمی دهد و باید از شیوه های جدید استفاده کرد.

وی ضمن تشریح اهمیت توجه به رسانه و نقش موثر فضای مجازی در معرفی مطلوب شرکت راه آهن، گفت: کنش‌ها و واکنش های شکل گرفته محیط مجازی به سرعت به محیط واقعی و جامعه منتقل می‌شود و باید دانست که شبکه‌های اجتماعی مجازی به طور مطلق نه تهدید هستند و نه فرصت؛ این امر بستگی به نحوه استفاده و زاویه دید به آنها دارد .

ضیایی پرور با بیان تشریح ویژگی های نسل اول و دوم وب که از سال ۲۰۰۴ تا کنون ادامه دارد، اضافه کرد: در حال حاضر در حال ورود به نسل سوم وب هستیم که قدرت انتقال سریع اطلاعات به بدنه را جامعه دارد و هر یک از مردم می توانند اخبار و اطلاعات خود را برای سایرین منتشر کنند .

وی با تاکید بر اینکه برای هریک از مشتریان حمل و نقل ریلی، امکان مستند سازی حداکثری از تلفن همراه فراهم است، یادآورشد: درحال حاضر شیوه اطلاع رسانی غیر متمرکز جواب می دهد و سازمانها باید سازمان ها مسلح لشکر رسانه ای در فضای مجازی باشند.

این کارشناس رسانه با تاکید بر اینکه باید در استفاده از فن آوری های رسانه ای و فضای مجازی دو رویکرد سرگرمی و آموزش را در نظر گرفت، گفت: برای انتقال بسیاری از مفهومات مورد نیاز راه آهن می توان از طراحی بازی های رایانه‌ای بهره برد .

ضیایی پرور تاکید کرد: روابط عمومی باید حداقل۲۰ رسانه اجتماعی داشته و مجموعه اطلاعات خود را به اشکال قابل ارائه مبدل کند .

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=11670

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.