• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

در ۵ ماه رخ داد: ۷۳ درصد رشد ترانزیت کالا از مرز ریلی سرخس

  • کد خبر : 9112
  • ۰۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
در ۵ ماه رخ داد: ۷۳ درصد رشد ترانزیت کالا از مرز ریلی سرخس

0 (0) ترانزیت عبوری کالا از مرز ریلی سرخس به ۶۹۷ هزار تن در ۵ ماهه نخست سال جاری رسید تا نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد۷۳ درصدی ثبت شود. به گزارش روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل راهآهن خراسان با بیان این خبر افزود: در مجموع شاهد رشد ۴۲ درصدی تناژ بارگیری […]

0
(0)

ترانزیت عبوری کالا از مرز ریلی سرخس به ۶۹۷ هزار تن در ۵ ماهه نخست سال جاری رسید تا نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد۷۳ درصدی ثبت شود.
به گزارش روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل راهآهن خراسان با بیان این خبر افزود: در مجموع شاهد رشد ۴۲ درصدی تناژ بارگیری در ۵ ماه ابتدایی سال بود‌ه‌ایم و در این مدت، یک میلیون و ۶۵۰‌هزار تن جا به جایی کالا در راه آهن خراسان صورت گرفته است که یک میلیون و ۷۰ هزارتن آن تناژ بارگیری بوده و ۴۲ درصد رشد را به نسبت مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم.
محمد هادی ضیایی مهر، با اشاره به موقعیت راهبردی و ترانزیتی شبکه ریلی در این منطقه، گفت: در ۵ ماهه سال جاری مرز ریلی سرخس ۹۳ درصد ترانزیت ریلی کشور را با حمل ۶۹۷ هزارتن کالاهای ترانزیتی توسط ۱۱ هزار و ۶۳۰ تن واگن به خود اختصاص داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۳ درصد افزایش داشته است.
او اضافه کرد: فعال ترین کریدور ریلی ترانزیتی راه آهن جمهوری اسلامی ایران کریدور ترانزیت ریلی سرخس- بندرعباس است که در سال جاری سهم ۹۵ درصدی ترانزیت ریلی سرخس را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه خطوط ریلی این منطقه از ویژگی ارتباط با کشورهای آسیای میانه برخوردار هستند، گفت : ظرف ۵ ماه نخست امسال یک میلیون و ۵۱ هزار تن کالا با استفاده از ۱۷ هزار و ۵۱۳ واگن از طریق مرز ریلی سرخس با کشورهای آسیای مرکزی مبادله شده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، ۶۰ درصد افزایش داشته است.
ضیایی مهر اظهار داشت: ۲۲ درصد از این کالاها، با وزن ۲۵۸ هزارتن در زمره صادرات غیر نفتی قرار دارند،که با ۴ هزار و ۲۴۲ دستگاه واگن از مرز ریلی سرخس به کشورهای آسیای میانه در سال شده که ۴۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم و از جمله این کالاها می توان به سیمان، مواد صنعتی، مواد پلاستیکی، مصالح ساختمانی، رنگ، مواد غذایی، انواع خاک صنعتی و معدنی اشاره کرد.
مدیرکل راه آهن خراسان با بیان اینکه ۹۶ هزار تن کالا نیز با هزار و ۶۴۱ واگن از کشورهای آسیای میانه و مرز ریلی سرخس وارد منطقه خراسان شده، افزود: این میزان نشان دهنده افزایش ۲۴درصدی نسبت

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9112

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.