• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

دستور مدیرعامل راه آهن برای تجهیز کامل مرکز لجستیک آپرین در بازدید میدانی/ آمادگی آپرین به عنوان راهبردی‌ترین بندر خشک کشور جهت استقرار و آغاز به کار گمرک

  • کد خبر : 32990
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
دستور مدیرعامل راه آهن برای تجهیز کامل مرکز لجستیک آپرین در بازدید میدانی/ آمادگی آپرین به عنوان راهبردی‌ترین بندر خشک کشور جهت استقرار و آغاز به کار گمرک
دکتر سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران به منظور سرعت بخشیدن به فرآیند راه‌اندازی و آغاز به کار راهبردی‌ترین بندر خشک، شاهراه شریانی و هاب بار ریلی کشور، از مرکز لجستیک ریلی آپرین بازدید به عمل آورد.
0
(0)

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، دکتر صالحی در تاریخ یکشنبه ۱۷ بهمن ماه با حضور در مرکز لجستیک راه آهن آپرین، از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کرد و با تعیین زمانبندی مشخص، دستورات لازم را جهت آماده‌سازی نهایی و افتتاح این پروژه صادر نمود.

دکتر صالحی با اشاره به عملیاتی شدن و افتتاح بندر خشک آپرین پس از استقرار گمرک تأکید کرد: به خواست خدا و زحمات شرکت راه‌آهن، آپرین به زودی به هاب ریلی مرکز کشور تبدیل شده و تحولی اساسی در واردات و صادرات ریلی کشور ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی طی این بازدید، زیرساخت و ابنیه مرکز لجستیک راه آهن آپرین را کاملا آماده استقرار گمرک کشور دانست و دستورات لازم برای تحویل اماکن و دیگر امور به گمرک را صادر کرد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در جریان این بازدید، همچنین دیدار صمیمانه‌ای با پرسنل شاغل در مرکز لجستیک راه آهن آپرین داشت و مسایل جاری در این مرکز را مورد بررسی قرار داد.

گفتنی است؛ مرکز لجستیک راه آهن آپرین مساحتی حدود هزار هکتار دارد. مطابق سند آمایش لجستیک کشور و توافقات انجام گرفته مقرر شده بود تا شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به اختصاص زمین و ساخت ابنیه جهت استقرار گمرک اقدام نماید و متعاقبا گمرک نیز با حضور و استقرار در این محل، فعالیت خود را آغاز نماید که در این راستا شرکت راه‌آهن، زمینی محصور به مساحت ۶۰ هکتار را به گمرک اختصاص داده است و هم‌اکنون این محل با انبارهای مسقف جهت انبار کالا، دوربین‌های نظارتی، ساختمان مدیریت و کارکنان و دیگر لوازم مورد نیاز، آماده بهره برداری است.

شایان ذکر است بندر خشک به محلی اطلاق می‌شود که جایگزین بندر دریایی در داخل کشور است، به طوری که بر خلاف بنادر دریایی که در آن بار از کشتی تخلیه، انبار و ترخیص می‌شود؛ در این گونه بنادر به جهت تسریع و تسهیل در فرایند ترخیص، بارهای ضروری بدون انبار شدن در بندر، مستقیم از کشتی به ریل منتقل شده و به بندر خشک به عنوان هاب لجستیک باری، حمل می‌شوند. در این بنادر خشک، عملیات انبار کردن، ارزیابی، نظارت و ترخیص کالا از سوی ماموران گمرک حاضر در محل صورت می‌پذیرد. با چنین رویکردی، نه تنها از میزان زمان توقف و انتظار کشتی جهت تخلیه بار، دپو، انبار کردن و ترخیص کالاها در گمرک بنادر دریایی کاسته می‌شود، بلکه باعث افزایش رضایتمندی صاحبان کالا، سرعت بخشی به جابجایی بار و فرآیند ترخیص کالا در کوتاه ترین زمان ممکن و به صرفه‌ترین شرایط خواهد شد.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=32990

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.