• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

دعوت از فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌‌های کریدورهای ترانزیتی

  • کد خبر : 12583
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
دعوت از فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌‌های کریدورهای ترانزیتی

0 (0) دعوت از فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌‌های کریدورهای ترانزیتی وزیر راه و شهرسازی از آغاز به کار صندوق توسعه حمل‌ونقل با سرمایه اولیه ۱۹ هزار میلیارد تومانی بر اساس اولویت‌بندی پروژه ها خبر داد و گفت: از فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های واقع در کریدورهای ترانزیتی دعوت به عمل می‌آید. محمد […]

0
(0)

دعوت از فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌‌های کریدورهای ترانزیتی

وزیر راه و شهرسازی از آغاز به کار صندوق توسعه حمل‌ونقل با سرمایه اولیه ۱۹ هزار میلیارد تومانی بر اساس اولویت‌بندی پروژه ها خبر داد و گفت: از فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های واقع در کریدورهای ترانزیتی دعوت به عمل می‌آید.

محمد اسلامی در جریان سفر به استان گلستان با اشاره به تصویب اساس‌نامه صندوق توسعه حمل‌ونقل اظهار داشت: به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در قانون برنامه ششم توسعه، احکام دائمی با هدف ایجاد ظرفیت مالی برای توسعه و تحرک حوزه حمل و نقل قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس آن دولت مکلف به تشکیل صندوقی برای توسعه حمل و نقل شد که اساس نامه آن روز چهارشنبه در هیت دولت به تصویب رسید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سرمایه اولیه ۱۹ هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه حمل و نقل گفت: این صندوق کار خود را بر اساس اولویت بندی پروژه های حمل‌ونقل آغاز خواهد کردو امیدواریم با افزایش حجم سرمایه این صندوق در سال آینده شاهد سرعت بخشی به تحقق اهداف حمل‌ونقل کشور باشیم.

اسلامی بخش خصوصی را موتور مهم توسعه کشور دانست و گفت: با تکمیل زیرساخت‌ها و مشارکت بخش خصوصی شرایط مناسب  برای مردم و فعالان بخش خصوصی ایجاد خواهد شد و در همین موقعیت از فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در پروژه‌های زیربنایی واقع در کریدورهای ترانزیتی دعوت به عمل می‌آید.

گفتنی است، دولت با هدف ایجاد ساز و کار تجهیز و تأمین منابع مالی پایدار برای توسعه زیرساخت ناوگان حمل و نقل کشور و ارتقای ایمنی و افزایش سطح خدمات حمل و نقل کالا و مسافر، اساسنامه صندوق توسعه حمل و نقل را به تصویب رساند.

همچنین تشویق، حمایت و مشارکت در تأمین مالی و سرمایه گذاری داخلی و خارجی در ساخت، توسعه، تجهیز، بهسازی، نوسازی، نگهداری، بهره برداری زیرساخت های شبکه ناوگان حمل و نقل کشور، اعطای تسهیلات به متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل از طریق بانک های عامل، حمایت و تشویق صنایع و شرکت های دانش بنیان مرتبط با حوزه حمل و نقل از جمله فعالیت های صندوق یاد شده است.

از دیگر فعالیت های صندوق توسعه حمل و نقل می توان به بیمه سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل و ارایه تضامین به متقاضیان، حمایت از تهیه و ارایه بسته های سرمایه گذاری، ارایه خدمات از طریق بانک های عامل به شرکت های لیزینگ جهت فروش اقساطی ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور نوسازی ناوگان و مشارکت در شرکت پروژه های زیرساختی حمل و نقل اشاره کرد.

/پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=12583

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.