• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

دلیل افزایش ٢۵ درصدی قیمت بلیت قطار چیست؟

  • کد خبر : 31672
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
دلیل افزایش ٢۵ درصدی قیمت بلیت قطار چیست؟
حدود هشت ماه بعد از اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در کوپه‌های قطار، بلیت قطار مشمول افزایش قیمت ٢٥ درصدی شد که یکی از دلایل آن جبران زیان شرکت‌های ریلی اعلام شده است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا، شرکت راه آهن تصمیم گرفته است تا در کوپه‌های با ۵۰ درصد ظرفیت، ۲۵ درصد قیمت صندلی‌های خالی را از مسافران اخذ کند و تا چند روز آینده این مصوبه را اجرایی می کند.

ماجرای افزایش قیمت هم از اینجا شروع شد که از ابتدای شروع ویروس کرونا و با اجرای فروش فقط ۵۰ درصد ظرفیت هر کوپه قطار با هدف رعایت پروتکل های بهداشتی،  بسیاری از خانواده ها اقدام به خرید ۲ کوپه برای یک خانواده چهار نفره می کردند و در واقع ۲ کوپه دو نفره خریداری می شد در حالی که امکان حضور آنها در یک کوپه وجود داشت و این رفتار مسافران باعث جاماندن تقاضای مسافران دیگر با توجه به حجم محدود واگن مسافری شد.

طبق مصوبه شورای عالی ترابری از ابتدای بهمن‌ماه افزایش قیمت صندلی های خالی بلیت قطار برای کوپه های ۴ نفره که دو نفر اقدام به خرید بلیت کرده اند و برای کوپه های ۶ نفره که ۳ نفر از آنها استفاده می کنند اعمال می شود.

این مصوبه از ابتدای بهمن ماه ابلاغ شد و اجرای آن به زودی انجام می شود.

آن طور که شرکت راه آهن اعلام کرده است این مصوبه بخش کوچکی از زیان حاصل از شیوع کرونا را برای شرکت های ریلی جبران می کند، ضمن اینکه امکان جابجایی مسافران بیشتری را فراهم خواهد کرد.

با این حال هیچ افزایش قیمتی برای بلیت های ایام نوروز اعمال نخواهد شد و تنها در کوپه‌های با ۵۰ درصد ظرفیت، ۲۵ درصد قیمت صندلی‌های خالی از مسافران اخذ می‌شود.

میرحسن موسوی، معاون مسافری شرکت راه‌آهن درباره دلایل افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری طی روزهای اخیر گفته است: از ابتدای شروع ویروس کرونا بسیاری از خانواده‌ها به دلیل فاصله‌گذاری اجتماعی برای کوپه‌های چهار نفره اقدام به خرید دو بلیت کردند، این در حالی است که اعضای یک خانواده می توانند در کوپه ۴ نفره سفر کنند تا راه آهن بتواند به تقاضای بیشتری از سفر جواب دهد.

وی گفت: بنابراین طبق مصوبه شورای عالی ترابری از ابتدای بهمن افزایش قیمت بلیت قطار برای کوپه‌هایی که دو نفر اقدام به خرید بلیت کردند و برای کوپه‌های ۶ نفره که ۳ نفر از آن‌ها استفاده می‌کردند اعمال می شود، اما افرادی که بلیت کوپه دربست خریداری کرده‌اند مشمول افزایش قیمت ۲۵ درصدی نمی‌شوند.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن عنوان کرد: مسافرانی نیز که پیش خرید بلیت کرده بودند، مشمول این افزایش قیمت نمی‌شوند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31672

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.