• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

دولت سیزدهم به دنبال گسترش ترانزیت و حمل و نقل ریلی با کشورهای همسایه است

  • کد خبر : 33397
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸
دولت سیزدهم به دنبال گسترش ترانزیت و حمل و نقل ریلی با کشورهای همسایه است
بیست و نهمین اجلاس مجمع منطقه‌ای روسای راه‌آهن‌های خاورمیانه، روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه به صورت برخط برگزار شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در این مجمع، حسین عاشوری، قائم مقام شرکت راه آهن به نمایندگی از شرکت راه آهن و به صورت آنلاین حضور داشت.
در این مراسم حسین عاشوی، قائم مقام راه آهن گفت: جمهوری اسلامی ایران به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی خود و دارابودن ۵۵۰۰ کیلومتر مرز زمینی و ۲۵۰۰ کیلومتر مرز دریایی از موقعیت استراتژیک برخوردار است.
حسین عاشوری ادامه داد: اولویت دولت سیزدهم گسترش روابط اقتصادی و اجتماعى با کشورهای همسایه و جهان است. در نتیجه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران توسعه ترانزیت و حمل و نقل ریلی بین المللی را در دستور کار قرار داده است.
قائم مقام شرکت راه آهن ادامه داد: این مهم نیازمند امضا تفاهم نامه های جدید همکاری بین المللی، تکمیل و احداث زیرساخت های ریلی و توسعه مراکز لجستیک است. ایران سال گذشته تفاهم نامه هایی با کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان، قزاقستان ، عراق و روسیه امضا کرد که نتایج و دستاوردهای بزرگی به همراه داشت.
وی با اشاره به رشد ترانزیت ریلی ایران یادآور شد: سال گذشته با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، شاهد جهش بلند ترانزیت ریلی و رشد دوبرابر آن بودیم.
عاشوری در پایان گفت: ایران و عراق که دو کشور دوست و برادر هستند به دنبال اتصال خطوط ریلی شلمچه- بصره هستند که منافع اقتصادی، سیاسی و اجتماعی زیادی برای دو ملت به همراه دارد .

در این اجلاس بین المللی موضوعاتی همچون پیگیری فعالیت‌های مجمع منطقه‌ای خاورمیانه طبق مصوبات اجلاس قبلی، تصویب صورتجلسه بیست و هشتمین جلسه RAME در تاریخ سه آذر ۱۴۰۰، گزارشی درخصوص برگزاری اولین نشست کمیته مدیریت خاورمیانه (MEMC)، روند آماده‌سازی چشم‌انداز منطقه خاورمیانه ۲۰۲۵ با عقد قرارداد با شرکت IEC، گزارشی درخصوص فعالیت‌های اخیر دفتر منطقه ای خاورمیانه مستقر در تهران و دستاوردهای جدید اعضای UIC RAME توسط روسای راه‌آهن‌های RAME درمجمع مذکور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=33397

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.