• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

دولت موظف است راه آهن جیرفت – بم را به سرانجام برساند

  • کد خبر : 28325
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴
دولت موظف است راه آهن جیرفت – بم را به سرانجام برساند
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: راه آهن جیرفت - بم باید با جدیت پیگیری شود و دولت موظف است آن را به سرانجام برساند.
0
(0)

به گزارش سایت اختصاصی ریل نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، ذبیح‌الله اعظمی در جلسه شورای اداری استان کرمان با اشاره به جلسه سه ساعته با وزیر جهاد کشاورزی در کمیسیون کشاورزی در خصوص مشکلات این حوزه اظهار کرد: به دلیل نوسانات ارز نهاده‌های دام و طیور با افزایش قیمت روبه‌رو شدند که مرغداری‌ها را به تعطیلی کشانده است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس عنوان کرد: حدود ۱۰۰هزار تن پسته اکنون در انبارها وجوددارد که ۲۰۰ هزار تن به آن افزوده می‌شود.

اعظمی با اشاره به اینکه ۴۳ سد در این دولت ساخته شده که با ساخت صفارود در بالادست، حوزه هلیل‌رود و جازموریان را دچار تنش کرده و این منطقه را نابود می‌کند، تأکید کرد: میطلبد استاندار با کارهای کارشناسی به این موضوع رسیدگی کنند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس تصریح کرد: در مورد پرکردن چاه‌های غیرمجاز که معیشت مردم از آن تامین می‌شود باید ابتدا مشکل معیشتی آنها برطرف و سپس منبع تامین معیشت آنها قطع شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تامین آب شرب شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد ۳۰ میلیارد تومان به استان اختصاص یافت و برای رفع مشکل صادرکنندگان نهاده‌های کشاورزی، خرما و پسته نیز پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

اعظمی بیان کرد: راه آهن جیرفت – بم باید با جدیت پیگیری شود و دولت موظف است آن را به سرانجام برساند.

مشکل اصلی ما زیرساخت راه‌ها به ویژه جاده است

صمدالله محمدی نماینده شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه: وظیفه مدیران و نمایندگان این است که مشکلات و دغدغه‌های مردم را برطرف کنند.

نماینده شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه ادامه داد: این شهرستان‌ها مزیت‌های فوق‌العاده ای دارند که باید از تمام ظرفیت‌های آن استفاده شود و به دلیل سهل و ممتنع بودن استان با مهاجرت بی‌رویه مواجه هستیم که باید زمینه حضور مردم در شهرهای خود را فراهم کنیم.

محمدی تصریح کرد: مشکل اصلی ما زیرساخت به ویژه در بخش راهسازی از جمله جاده است، همچنین راه آهن کرمان – بافت که سوهان روح مردم شده و به دلایل مختلف از جمله عدم توجیه اقتصادی، آن را انجام ندادند که به هیچ وجه درست نیست.

محمدی با بیان اینکه میراث فرهنگی، جایگاه بافت را با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد به ما اعلام کند، بیان داشت: دومین ظرفیت عشایر کشور را داریم و محصولاتی از جمله مرکبات ارگانیک، انواع مختلف خرما و کیفیت برتر گردو با سطح زیر کشت بیش از ۱۰ هزار هکتار که می‌طلبد در مصوبات وزرا به شهرستان‌ها توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: چاه‌های غیرمجاز زیادی در سطح استان وجود دارد، اما در شهرستان چاهک‌هایی داریم که اجدادی است اما در بحث قانون پلمب چاه‌های غیرمجاز، باید تمام موارد رعایت شود به طوری که چاه‌های غیرمجاز متعلق به افراد توانمند و نافذی است که مدیران جرات پلمب آنها را ندارند اما به مردم عادی که تمام رزق و روزی زندگی آنها از محل آب این چاهک‌ها تأمین می‌شود فشار می‌آورند که باید به این موضوع رسیدگی شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28325

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.