• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در شمالغرب کشور با قطار جابجا شدند.

  • کد خبر : 4791
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در شمالغرب کشور با قطار جابجا شدند.

0 (0) مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور: دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در شمالغرب کشور با قطار جابجا شدند. مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور گفت: سال گذشته در ناحیه راه آهن شمالغرب کشور بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر با قطار جابجاشدند و با اجرای طرح (TOD) این میزان جابجایی چند برابر […]

0
(0)
مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور:

دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در شمالغرب کشور با قطار جابجا شدند.

مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور گفت: سال گذشته در ناحیه راه آهن شمالغرب کشور بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر با قطار جابجاشدند و با اجرای طرح (TOD) این میزان جابجایی چند برابر خواهدشد.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی «شهر فردا»، علی خدایی در جلسه بررسی اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی(TOD) که روز شنبه با حضور کارشناسان ژاپنی در اداره راه و شهرسازی قزوین برگزار شد اظهارداشت: با پیگیری دولت و نمایندگان مجلس مصوب شد طرح (TOD) در ۴ شهر عملیاتی شود که برای اولین بار در قزوین شاهد اجرای آن خواهیم بود.
وی اضافه کرد: توسعه هر منطقه با شبکه ریلی ارتباط مستقیم دارد و در دنیا نیز این کار توانسته دستاوردهای خوبی داشته باشد و به روان سازی امور کمک کند.
خدایی یادآورشد: سیاست گذاری در کشور ما به سمت توسعه حمل و نقل ریلی و ارائه خدمات موثر و مناسب در این عرصه است و قزوین نیز در این راستا می تواند شاخص کشوری باشد.
مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور اظهارداشت: با شکل گیری حمل و نقل چند وجهی در کنار بهره برداری از طرح (TOD) زمینه خدمت رسانی مطلوب تر در جابجایی مردم مهیا می شود و اجرای طرح بی آر تی، تراموا و جاده به توسعه شبکه برون شهری نیز توجه شده است.
شبکه ریلی قزوین دو خطه می شود
خدایی گفت: برای تسهیل در جابجایی مردم شبکه ریلی زنجان به قزوین و تهران، به طول ۳۱۵ کیلومتر دو خطه می شود که هشت پیمانکار برای تسریع در کار انتخاب شده است.
وی اضافه کرد:تاپایان امسال این طرح به بهره برداری می رسد و با این کار سرعت تردد قطار در این محور افزایش خواهد یافت.
خدایی اظهارداشت: برقی کردن محور زنجان به تهران نیز در دستور کار است تا مسافران این مسیر با سرعت و ایمنی بیشتری تردد کنند.
راه آهن قزوین به رشت آماده افتتاح می شود
مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور در ادامه بیان کرد: راه آهن قزوین به رشت به مسافت ۱۶۴ کیلومتر امسال به بهره برداری می رسد و با اتصال آن به بندر آستارا در کنار خدمات مسافری، زمینه جابجایی ۱۰ میلیون تن بار نیز مهیا می شود.
دو میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر با قطار جابجا شدند
خدایی تصریح کرد: در سال گذشته در ناحیه شمالغرب کشور بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از طریق راه آهن جابجا شدند و با اجرای طرح (TOD) این میزان جابجایی چند برابر خواهد شد.
وی گفت: در مسیر درون شهری هم با راه اندازی قطار تاکستان به تهران روزانه دو رام قطار در این محور مسافران را جابجا خواهند کرد.
در این جلسه مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی، داود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، مرضیه حصاری مدیرکل حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین هم حضور داشتند.
حوزه استحفاظی اداره کل راه آهن شمالغرب در مجموع ۴۸۵ کیلومتر خطوط اصلی مکانیزه و  ۳۵ ایستگاه دارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4791

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.