• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

دکتر صالحی: آغاز فصلی جدید در صنعت حمل و نقل ریلی با همکاری همه ذی‌نفعان/پررنگ شدن نقش حمل و نقل ریلی در بندر شهید رجایی 

  • کد خبر : 32939
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
دکتر صالحی: آغاز فصلی جدید در صنعت حمل و نقل ریلی با همکاری همه ذی‌نفعان/پررنگ شدن نقش حمل و نقل ریلی در بندر شهید رجایی 
مدیران عامل شرکت‌های حمل و نقل ریلی باری با دکتر سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌و‌گو کردند.
0
(0)

به گزارش روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در این دیدار که با حضور جمعی از معاونان و اعضای هیات مدیره شرکت راه آهن در طبقه هفدهم ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد، مدیران عامل شرکت‌های ریلی باری مسائل و موضوعات خود را از جمله اتصال شبکه ریلی به مراکز عمده بار، تامین قطعه، کمبود لکوموتیو، سرعت پایین بازرگانی و دوره بازگشت سرمایه طولانی مطرح کردند.

در این دیدار دکتر سید میعاد صالحی عنوان کرد: طی دهه های گذشته به صنعت حمل و نقل ریلی کم توجهی شده و عقب ماندگی تاریخی در این زمینه وجود دارد که بایستی اکنون به بهبود ارکان مختلف راه آهن و انجام اصلاحات اساسی و بنیادین و همچنین جبران کمبود لکوموتیو پرداخته و با حفظ کامل مزیت و برند راه‌آهن یعنی حمل و نقل ایمن و با قابلیت اطمینان بالا، سرعت بازرگانی افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم بررسی و حل مسائل ادامه داد: برای بهبود فعالیت بخش خصوصی در حوزه ریلی، باید فرآیندها، اصلاح، بروزرسانی و شفاف شود تا برای بخش خصوصی، شرایط رقابتی و جذابیت سرمایه گذاری ایجاد شود.

وی یادآور شد: برای رفع مسائل و مشکلات بخش خصوصی، در دو ماه اخیر جلسات متعددی با مدیران ارشد دولتی و صاحبان بار از جمله شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، ایدرو، ایمیدرو و … برگزار شده است. همچنین در سفر اخیر همراه با هیات دولت به استان هرمزگان، مقرر شد با توجه به انتقال حدود نیمی از بار کشور از بندر شهید رجایی، حضور و نقش حمل و نقل ریلی به ویژه در حوزه جابجایی کالاهای اساسی در این بندر افزایش قابل توجهی بیابد.

دکتر صالحی با بیان اینکه راه آهن پیشرفته و پیشرو، موجب ارتقاء کشور و انقلاب می شود خاطر نشان کرد: راه‌آهن و شرکت‌های حمل و نقل ریلی اعضای یک خانواده هستند و انشاالله با همکاری و همیاری، فصل جدیدی در صنعت حمل و نقل ریلی رقم خورده و شاهد شکوفایی این صنعت باشیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=32939

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.