• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

دیدار رئیس راه آهن افغانستان با مدیرعامل راه آهن ج.ا.ا

  • کد خبر : 33641
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
دیدار رئیس راه آهن افغانستان با مدیرعامل راه آهن ج.ا.ا
بخت الرحمان شرافت رئیس راه آهن افغانستان، ظهر امروز ۲۳ خردادماه با دکتر سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.
0
(0)

دیدار رئیس راه آهن افغانستان با مدیرعامل راه آهن ج.ا.ااین دیدار برای گفتگو با مقامات ایرانی درباره از سر گیری روند بازسازی و تکمیل قطعه سوم خط آهن خواف- هرات و آماده سازی این مسیر برای تردد قطار انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، دکتر سید میعاد صالحی در این دیدار اظهار داشت: بر مبنای سیاست های دولت سیزدهم و دیپلماسی حمل و نقل که در این دولت اتفاق افتاده است، طی چند ماه اخیر، تفاهم های بسیار خوبی با کشورهای همسایه انجام شده است.

وی با بیان اینکه از همکاری با کشور افغانستان استقبال می‌کنیم افزود: اگر کشور افغانستان آماده همکاری بلند مدت و تفاهم عملی با کشورمان باشد ما نیز آمادگی خود را برای این کار اعلام می‌کنیم.

مدیرعامل راه آهن همچنین بر وجود عزم و اراده برای راه‌اندازی خط آهن خواف- هرات، برداشتن گام های عملیاتی، مشخص کردن الزامات و نحوه بهره برداری از این مسیر و نیز تضمین امنیت سیر در این مسیر از سوی کشور افعانستان تاکید کرد. همچنین نحوه تامین مالی توسط شرکت‌های ایرانی و بازگشت سرمایه

و بهره‌برداری از معادن از جمله سایر موارد مطرح شده از سوی ایشان بود.

دکتر صالحی خاطرنشان کرد: کشور ایران و افغانستان مزیت‌های بسیار زیادی دارند اما از این مزیت‌ها به درستی استفاده نشده و از عقب ماندگی کشور های ما، دشمنان خوشحال می شوند.

شرافت رئیس راه‌آهن افغانستان نیز ضمن ابراز تسلیت و همدردی بابت سانحه اخیر قطار مسافری مشهد- یزد گفت: حکومت افغانستان از ارتباط با کشور ایران استقبال می کند.

وی خواستار همکاری مسئولین مجموعه وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران برای بازسازی و تکمیل هرچه سریعتر قطعه سوم خط آهن خواف- هرات و آغاز دوباره برنامه های آموزشی و فنی برای پرسنل راه آهن افغانستان شد.

گفتنی است احداث قطعه سوم خط آهن خواف- هرات از ایستگاه مرزی شمتیغ تا روزنک به طول ۷۲ کیلومتر، بر عهده کشور ایران بود که پس از افتتاح این خط، در جریان تحولات سیاسی در کشور افغانستان، بخش زیادی از ساختمان و علائم و تجهیزات این مسیر تخریب شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=33641

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.