• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

 ذوب آهن، نیاز به سالانه ‌۸۰ هزار تن ریل را تامین می‌کند

  • کد خبر : 28739
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
 ذوب آهن، نیاز به سالانه ‌۸۰ هزار تن ریل را تامین می‌کند
کاربرد اصلی ریل UIC60 در خطوط پرسرعت راه آهن است که دو محموله از تولید داخلیِ آن تاکنون تحویل شده است. این در حالی است که کارگاه نورد 650 ذوب آهن قادر به تولید سالانه 400هزار تن ریل است.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از تین‌نیوز، به رغم وجود منازعاتی که در طول سال های گذشته بر سر سهم‌خواهی بخش خصوصی از صنعت حمل ونقل وجود داشت، بالاخره در طول دو سال گذشته به رشد تولید داخل یا رشد استارت آپ های حمل ونقلی همزمان با اِعمال تحریم ها، توجه ویژه تری شد.

 

یکی از خبرهای خوب امسال، تولید و بهره برداری از ۵۰ دستگاه واگن باری نو و لکوموتیو به ارزش ۶۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری بود که با بهره برداری از این واگن های باری و لکوموتیو در مجموع در چهار ماهه نخست امسال ۲۵۹  دستگاه انواع واگن مسافری، باری و لکوموتیو به ارزش ۴۹۴ میلیارد تومان در حوزه ریلی کشور به بهره برداری رسیده است.

 

سال گذشته سفارش تولید هزار واگن اعم از باری، مسافری و خودکشش به شرکت های داخلی داده شده که کار تولید آن‌ها آغاز شده و به تدریج ظرف امسال و سال آینده وارد ناوگان ریلی کشور خواهند شد. همچنین خرید ۴۰ هزار تن ریل از ذوب آهن اصفهان جزو برنامه های راه آهن بوده که کم کم در حال ساخت هستند..

 

درباره تولید داخلیِ ریل، معاون فروش ذوب آهن اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ما در اینباره گفت: علاوه بر تولید ریل های UIC ۶۰ و U ۳۳ مورد نیاز راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ذوب آهن امکان تولید ریل  UIC۵۴ مترو و قطارهای شهری را نیز با توجه به سیاست های اخیر کشور در خصوص توجه بیشتر به تولید داخل میسر کرده است.

 

احسان دشتیانه اضافه کرد: کاربرد اصلی ریل UIC60 در خطوط پرسرعت راه آهن است که دو محموله از آن تاکنون تحویل شرکت ساخت شده است. وی اضافه کرد: این در حالی است که کارگاه نورد ۶۵۰ ذوب آهن قادر به تولید سالانه ۴۰۰هزار تن ریل است.

 

گفتنی است که یکی از دلایل توقف پروژه‌های ریلی در گذشته، کمبود بودجه موردنیاز برای تولید ریل بوده است اما امروز دسترسی به ریل در داخل کشور میسر شده است.

 

مدیرعامل راه آهن نیز در اینباره پیش از این اظهار کرده است: ذوب آهن اصفهان موفق شده است که ریل ملی را تولید کند. راه آهن قرارداد خرید ۴۰ هزار تن ریل را با ذوب آهن اصفهان دارد که به تدریج در حال تحویل گرفتن آن است.

 

نیاز سالانه کشور به ریل حدود ۵۰ هزار تن ریل UIC60 است. همچنین بطورکلی نیاز سالانه شرکت ساخت به ریل سالانه ۳۰ تا ۳۵ هزار تن است و اگر نیاز شرکت راه‌آهن را در بخش تعمیر و نگهداری و… هم در نظر بگیریم نیاز سالانه کشور به ریل حدود ۵۵ هزار تن خواهد شد. البته در حوزه مترو هم نیاز به ریل وجود دارد و بنابراین نیاز ریل کشور سالانه حدود ‌۸۰ هزار تن برآورد شده است.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28739

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.