• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

ذوب آهن اصفهان گواهینامه استاندارد برای تولید ریل را دریافت کرد

  • کد خبر : 29547
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷
ذوب آهن اصفهان گواهینامه استاندارد برای تولید ریل را دریافت کرد
گواهینامه استاندارد ملی ایران برای تولید ریل راه آهن و پروانه کاربرد علامت استاندارد این محصول طی آیین ویژه ای چهارشنبه 5 شهریور ماه از سوی نیره پیروز بخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اعطا شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از فارس ،گواهینامه استاندارد ملی ایران برای تولید ریل راه آهن و پروانه کاربرد علامت استاندارد این محصول طی آیین ویژه ای چهارشنبه ۵ شهریور ماه از سوی نیره پیروز بخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اعطا شد.

این آیین با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت، مرتضی جعفری معاون  بازرگانی و بهره برداری راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، مهدی نصر معاون برنامه ریزی و توسعه، حسین دیباجی مدیر کیفیت، مرتضی شیرین پرور مدیر تحقیق و توسعه ذوب آهن اصفهان و محمود فرمانی مدیر کل استاندارد استان اصفهان، در سالن اجتماعات سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این آیین گفت: ذوب آهن اصفهان به عنوان یک تولید کننده مهم فولادی کشور از توانایی بالایی برخوردار است و تولیدات این شرکت در سطح خاورمیانه و جهان مطرح است.

وی افزود: ریل تولید شده در ذوب آهن اصفهان در مدت کمی توانست استاندارد ریل ملی را پاس کند و این امر نشان دهنده کیفیت بالای این محصول است.

پیروزبخت اظهار داشت: نگرش نسبت به استاندارد باید تغییر کند و هرگز نباید نگاه اجباری به این مقوله داشته باشیم. همچنان که استاندارد ملی برای ریل نیز به صورت اجباری نبود بلکه این امر به صورت اختیاری و تشویقی صورت گرفت.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، تولید ریل را یک افتخار برای کشور دانست و گفت: با توجه به سابقه ای که در همکاری برای تدوین استانداردهای محصولات فولادی دارم، از نقش پیشکسوتان در این امر آگاه هستم و از پیشکسوتان این عرصه دعوت کردم که در این مراسم حضور داشته باشند و خوشبختانه دو پیشکسوت ذوب آهنی، آقایان منوچهر توفیقی و یلتقیان در اینجا حضور دارند.

مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت نیز در این مراسم، استاندارد را زمینه ساز توسعه صادرات توصیف کرد و گفت: باید از مسئولین و تلاشگران ذوب آهن اصفهان تقدیر ویژه نمود که در شرایط سخت کنونی و با وجود مشکلات مختلف ، محصول مهمی همچون ریل را تولید کردند.

وی، حرکت ذوب آهن اصفهان به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر را حاصل خبرگی در مدیریت این شرکت دانست و گفت: تولید ریل موجب افزایش حس خوداتکایی در کشور شد، و مانع خروج ارز از کشور گردید.

معاون وزیر صمت با اشاره به سه بازدید خود از ذوب آهن اصفهان گفت: این شرکت تجهیزات بسیار پیشرفته ای برای تولید و تست ریل نصب نموده است و این امر تضمین کننده امنیت برای حمل و نقل ریلی است.

منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در این آیین گفت: اندیشه تولید ریل از سال ۷۲ در ذوب آهن اصفهان وجود داشت و مرحوم دادمان نیز پی گیر تولید این محصول بود.

وی افزود: ترکیبی از تجربه و تعهد موجب شد تا این شرکت بتواند ، ریل استاندارد را تولید کند و هم اکنون این محصول در سبد محصولات ذوب آهن موجود است و در محورهای مختلف خط آهن کشور استفاده می شود.

مدیرعامل ذوب آهن ، فرایند تولید ریل را در سه بخش، تولید شمش، نورد محصول و تست ریل تشریح کرد و افزود: این شرکت برای تولید انواع ریل ، راه بسیار دشواری را طی نمود و امروز بر اساس استاندارد ، تلرانس این محصول میکرونی است.

یزدی زاده از مسئولین سازمان ملی استاندارد به جهت سرعت و کیفیت تدوین این استاندارد قدردانی کرد وابراز امیدواری نمود که ذوب آهن اصفهان بتواند دیگر محصولات فولادی مورد نیاز کشور را نیز تولید کند.

مرتضی جعفری معاون  بازرگانی و بهره برداری راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی تولید ریل در کشور را یک اقدام مهم در جهت توسعه حمل و نقل ریلی توصیف نمود و گفت: امیدوارم به زودی شاهد صادرات این محصول باشیم.

محمود فرمانی مدیرکل استاندارد استان اصفهان در ابتدای این آیین، گزارش روند اعطای پروانه کاربرد علامت استاندارد ریل راه آهن به ذوب آهن اصفهان را تشریح کرد و اظهار داشت : این شرکت تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا است و امروز استانداردی را کسب می کند که به نظارت تمام دستگاه های متخصص مربوط به خود تدوین شده است.

وی با اشاره به پی گیری های سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: در سالی که به عنوان جهش تولید نامگذاری شده است، استاندارد سازی تولیدات ملی، افتخاری برای کشور محسوب می شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29547

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.