• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

راهکار کاهش تلفات جاده‌ای در خوزستان توسعه حمل‌ونقل ریلی است

  • کد خبر : 28755
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
راهکار کاهش تلفات جاده‌ای در خوزستان توسعه حمل‌ونقل ریلی است
رییس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به اینکه میزان تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای در اهواز و دیگر شهرهای استان بالا است گفت: توسعه ظرفیت حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از امن‌ترین راه‌های جابجایی مسافر در خوزستان باید مورد توجه قرار گیرد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا، سیدکریم حسینی روز دوشنبه در نشست اعضای مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی با مدیران راه آهن جنوب که در محل این اداره کل برگزار شد اظهارداشت: بهره‌گیری از ظرفیت راه آهن به‌عنوان یکی از مولفه‌های توسعه برای استان خوزستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

وی با اشاره به اینکه مهمترین این بهره‌گیری باید در حوزه حمل مسافر و همچنین افزایش ظرفیت در جابجایی بار صورت گیرد افزود: به‌همین منظور، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی از همه توان خود برای تحقق این امر استفاده خواهند کرد.

 

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی همچنین به برنامه‌ریزی اداره کل راه آهن جنوب برای اجرایی کردن پروژه خط ریلی اهواز به اصفهان اشاره‌کرد و گفت: این پروژه می‌تواند در حوزه حمل بار برای استان و حتی کشور یک دستاورد محسوب شود اما لازم است تا به دیگر جنبه‌های اجرایی آن از جمله حوزه گردشگری نیز توجه شود.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی دسترسی بهتر مردم خوزستان به مناطق خوش آب و هوای کشور را خدمتی ماندگار از راه آهن جمهوری اسلامی بیان‌کرد و افزود: در صورت اجرایی شدن این پروژه امکان دسترسی مردم با هزینه‌های مناسب‌تر و مسیری ایمن به اینگونه مناطق منجر خواهد شد.

 

رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی همچنین ۲ خطه شدن همه محورهای ریلی استان را یکی از خواسته‌های مهم مردم عنوان‌کرد و گفت: در این زمینه نیز اقداماتی صورت گرفته اما تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریعتر این خطوط به عنوان یک مطالبه جدی باید دنیال کرد.

 

حسینی در بخش دیگری از این نشست به پروژه خط ریلی شلمچه به بصره اشاره‌کرد و گفت: این پروژه نیز در سفر اخیر وزیر امورخارجه کشورمان به عراق مورد تاکید قرار گرفت و باوجود اینکه تحقق آن طی سال‌های اخیر با تاخیر همراه بوده، اما این مسیر ریلی را می‌توان به عنوان یکی از مهمترین راه‌های تجاری با کشور عراق دانست.

 

خطوط راه آهن جنوب ۶۹۹ کیلومتر طول دارد که ۲۶۴ کیلومتر خطوط فرعی، مانوری، صنعتی و تجاری دارد.

راه‌آهن جنوب دارای سه مسیر اهواز – اندیمشک ( تا ایستگاه هفت تپه )، اهواز – بندر امام خمینی(ره) – ماهشهر، و اهواز – خرمشهر – شلمچه است که در مجموع دارای ۱۸ ایستگاه است. طول خطوط اصلی و فرعی به ترتیب ۳۹۳ و ۱۸۰ کیلومتر است.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28755

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.