• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

راه‌آهن به مثابه یک میدان نفتی است/ تغییر روند بودجه دهی به بسیج

  • کد خبر : 14001
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷
راه‌آهن به مثابه یک میدان نفتی است/ تغییر روند بودجه دهی به بسیج

0 (0) سعید رسولی در پنجمین همایش سراسری سالانه فرماندهان بسیج: راه‌آهن به مثابه یک میدان نفتی است/ تغییر روند بودجه دهی به بسیج پنجمین همایش سراسری سالانه فرماندهان بسیج و مسئولین امور ایثارگران راه‌آهن در راه‌آهن تهران و با حضور سعید رسولی عضو هیات مدیره و فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن برگزار شد. به […]

0
(0)

سعید رسولی در پنجمین همایش سراسری سالانه فرماندهان بسیج:

راه‌آهن به مثابه یک میدان نفتی است/ تغییر روند بودجه دهی به بسیج

پنجمین همایش سراسری سالانه فرماندهان بسیج و مسئولین امور ایثارگران راه‌آهن در راه‌آهن تهران و با حضور سعید رسولی عضو هیات مدیره و فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعیدرسولی عضو هیات مدیره راه‌آهن در این رویداد سراسری با قدردانی از اقدامات بسیج در حوزه های مختلف، گفت: یکی از تکالیف سازمان بسیج، جذب و سازماندهی نیروهای متعهد و مومن است تا در کنار انجام وظایف و ماموریت‌های خود، اگر مشکل یا مسئله مهمی پیش آمد این نیروها برای حل آن وارد عمل شوند شدند و به صورت داوطلبانه مشکل را رفع کنند.
وی تاکیدکرد: بسیج در عرصه های مختلف سازندگی،بهداشتی،سرشماری ، انجام طرح های ملی، مدیریت بحران وهمه مسائل، نقش مثبت و موثری داشته و به خوبی ماموریت‌ها را انجام داده است‌.

بودجه ریزی در راه‌آهن 
رسولی در ادامه به اعتبارات در نطر گرفته شده برای بسیج راه‌آهن اشاره و گفت: تا کنون بخش عمده ای از اعتبارات بسیج توسط ستاد، هزینه می‌شود که در این خصوص در نظر است بودجه بسیج مناطق در اختیار خود آنها قرار داده شود که با نظارت ستاد، هزینه شود.
رسولی در ادامه با اشاره به وضعیت بودجه راه‌آهن در سال جاری و پیش بینی‌های سال آینده پرداخت و گفت: بودجه کل راه‌آهن کاهش نیافته و حتی با درصدی افزایش مواجه بوده ؛زیرا با توجه به نگاه خاص و نافذ مقام معظم رهبری به توسعه ریلی( با تاکید در بندهای ۲۴ و ۲۵ برنامه ششم توسعه) و حمایت های دولت و مجلس از توسعه ریلی، وضعیت بودجه از سال ۹۳ به بعد نسبت به سالهای قبل از آن، وضعیت خوبی داشته است.
وی خاطر نشان کرد: در این سالها اعتبارات مصوب، رشد داشت و تخصیص منابع هم بیشتر از اعتبارات مصوب بود و اعتبارات عمرانی که باید به راه‌آهن تخصیص داده می‌شد بعضا بیش از ۱۰۰ درصد هم اختصاص داده شده است.
وی با بیان اینکه موضوع زیان دهی شرکت در بودجه لحاظ شده و این، موضوع مهمی است تصریح کرد: در عین حال باید تلاش کنیم اتکا خود به بودجه دولت را کاهش دهیم و در راه اقتصادی کردن فعالیت‌ها در حمل و نقل ریلی گام برداریم. تا بتوان بیش از پیش از ظرفیت سرمایه گذاری بخش غیر دولتی استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر قوانین خوبی به تصویب رسیده ادامه داد: هر چند که اجرای برخی از این قوانین کمی زمان برده اما امیدواریم سرمایه های غیردولتی و منابعی که در اختیار مردم است ، جذب و به سوی حمل و نقل ریلی هدایت شود.

شرکت راه‌آهن ؛ یک میدان نفتی
رسولی، با تشبیه راه‌آهن به یک میدان نفتی گفت: از انجا که مصرف سوخت و انرژی در راه‌آهن یک هفتم جاده است، شرکت راه‌آهن و حمل و نقل ریلی، به مثابه یک میدان نفتی است که در ازای صرفه جویی در مصرف سوخت، در واقع انرژی را ذخیره می‌کند و این خود، کمک مهمی به اقتصاد کشور و خدمت بزرگی به نسل های اینده است.
وی یکی از دغدغه‌های هیات مدیره راه‌آهن را توسعه خدمات رفاهی کارکنان ذکر و گفت: دستیابی به افزایش سهم حمل بار و مسافر، در گرو افزایش بهره وری مجموعه کارکنان راه آهن و ایجاد انگیزه بیشتر در آنها است.
وی ابراز امیدواری کرد: تاسیس و تشکیل شرکت قطارهای حومه ای در زیرمجموعه راه‌آهن ، موجب خیر و برکت برای مردم به خصوص در جابجایی مسافران عزیز در حومه کلان شهرها باشد. 

جنگ ادامه دارد اما خاکریز آن متفاوت شده است
سرهنگ عباس زاده فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن نیز در این همایش گفت: راه‌آهن در دوران دفاع مقدس، با جابه جایی جانبازان، سربازان، پیکرهای پاک شهدا و ابزار جنگی، نقش مهمی در حفظ و پاسداشت نظام اسلامی ایفا کرد که در این مسیر، حضور بیش از ۵ هزار رزمنده از خانواده راه‌آهن با تقدیم ۲۴۸ شهید و ۱۲۰۰ جانباز همراه بوده است.
وی ادامه داد: اکنون نیز جنگ ادامه دارد اما خاکریز آن متفاوت شده است؛ در زمان دفاع مقدس، بسیج راه‌آهن، به استثنای نیروهای مسلح و جهاد سازندگی، در میان دستگاه ها نقش ممتاز و بی بدیلی داشته و این نقش بایستی ادامه پیدا کند.
عباس زاده به نقش بسیج در حال حاضر اشاره کرد و گفت:بسیج باید پرچمدار حرکت‌های ارزشی در دستگاه ها،ابزار مدیر در حفط بیت المال و خنثی کننده توطیه های مختلف دشمن در عرصه های متفاوت باشد.
وی با تاکید بر نقش بسیج در شتاب بخشی به چرخ‌های نطام بیان کرد: بسیج علاوه بر کمک در تامین امنیت نطام و کشور، در حوزه های دیگر از جمله فرهنگی، علمی، اقتصادی و سلامت اداری هم ظرفیت های زیادی دارد.
مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران خاطر نشان کرد: دشمن تلاش دارد نظام حمهوری اسلامی را ناکارآمد و ناسالم نشان دهد و ما باید تلاش کنیم هر شخصی در هر مقام و مسئولیتی که قرار دارد، با انجام وظایف خود به شکل درست، توطئه دشمن را خنثی کرده و کارآمدی و فعال بودن نظام دینی و ولایی را به دیگران اثبات کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14001

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.