• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

راه‌آهن در مضیقه مالی است/ کاهش سهم راه‌آهن از حمل‌ونقل کشور

  • کد خبر : 3212
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
راه‌آهن در مضیقه مالی است/ کاهش سهم راه‌آهن از حمل‌ونقل کشور

0 (0) مدیرعامل شرکت راه‌آهن با طرح این موضوع که امسال در حوزه اعتبارات عمرانی هیچ معجزه‌ای رخ نخوهد داد و ما مشابه سال قبل با مضیقه در این حوزه مواجه هستیم گفت: راه‌آهن باید در برنامه ششم توسعه سهم حمل بار خود را به ۳۰ درصد برساند و امروز ما تنها ۱۲ درصد از […]

0
(0)

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با طرح این موضوع که امسال در حوزه اعتبارات عمرانی هیچ معجزه‌ای رخ نخوهد داد و ما مشابه سال قبل با مضیقه در این حوزه مواجه هستیم گفت: راه‌آهن باید در برنامه ششم توسعه سهم حمل بار خود را به ۳۰ درصد برساند و امروز ما تنها ۱۲ درصد از حمل بار را برعهده داریم.

وی با یادآوری اینکه در سال ۸۶ حدود ۲۰ درصد حمل‌ونقل را به عهده داشتیم اما در سال ۹۲ به ۱۰ درصد رسیدیم و این درحالی بود که خصوصی سازی نیز انجام گرفت، افزود: این امر نشان می‌دهد که در مدیریت با مشکل مواجه هستیم. محمد زاده با بیان اینکه راه‌آهن از سال ۹۲ تا کنون توانست این میزان را به ۱۲ درصد برساند، افزود: در سال ۹۵ توانستیم از حمل ۳۲ میلیون تن بار به ۴۰ میلیون تن بار برسیم و امیدواریم که امسال بتوانیم این میزان را به ۴۸ میلیون تن افزایش دهیم. وی یکی از عوامل این موضوع را کاهش تعرفه سهم دسترسی در حوزه بار از۵۷ درصد به ۱۹ درصد دانست و گفت: ۳۰ درصد باری که ما در نظر داریم به آن برسیم حدود ۱۹۰ تا ۲۰۰ میلیون تن بار است و این به معنای افزایش ۴ برابری حمل بار است که برای رسیدن به آن مساله اصلی ما تامین نیروی کشش است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن یکی از مضیقه‌های جدی راه‌آهن را برای بهره‌وری بیشتر و افزایش سرعت بازرگانی را تامین نیروی کشش عنوان کرد و افزود: آیا با این شرایط می‌توانیم اگر ۴۰۰ میلیون تن باری که در جاده حمل می‌شود، همین امروز ۱۰۰ میلیون تن آن را به ریل منتقل کنیم؟ وی با بیان اینکه پایین‌ترین نرخ تعرفه حمل‌ونقل بار دردنیا به ایران تعلق دارد، اظهار کرد: کاهش این تعرفه دیگر نمی‌تواند مزیت رقابتی مناسب ایجاد کند. محمد زاده گفت: اگر چشم بدوزیم که راه‌آهن برای تامین نیروی کشش تعرفه خود را کاهش دهد باید بدانیم که این توقع در مقایسه با اقتصاد جهان و ریل حرف عاقلانه‌ای نیست و برای ما مزیت رقابتی ایجاد نخواهد کرد. وی با پیشنهاد اینکه راه‌آهن از راه‌اندازی شرکت نیروی کشش در مپنا استقبال می‌کند، تاکید کرد: اگر برای آینده کشور، مصرف انرژی و آمار کشتار جاده‌ای نگران هستیم باید بدانیم با مدیریت فعلی به سمت افزایش این نگرانی‌ها پیش می‌رویم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3212

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.