• امروز : شنبه - ۱۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 30 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

راه‌آهن همدان-سنندج با ۵۱ درصد پیشرفت در دست اجرا است

  • کد خبر : 30569
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳
راه‌آهن همدان-سنندج با ۵۱ درصد پیشرفت در دست اجرا است
مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: عملیات اجرایی خط آهن مسیر همدان-سنندج از ابتدای سال جاری آغاز شده است و تاکنون ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوزبه نقل از ایرنا، داریوش حسینی روز دوشنبه در حاشیه آیین ریل‌گذاری مکانیزه خط آهن همدان-سنندج افزود: در مجموع برای اجرای این طرح ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: این مسیر در سه قطعه و به طول ۱۵۰ کیلومتر زیر نظر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، ریل گذاری می‌شود.

حسینی عنوان کرد: برای اجرای این طرح، ۱۰ میلیون متر مکعب خاک‌برداری، ۵.۷ میلیون متر مکعب خاک‌ریزی و ۲۰۷ هزار تن بتن‌ریزی انجام شده و ۶ هزار تن میلگرد و ۲۷۷ هزار متر مربع قالب بندی به کار رفته است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در سال نخست بهره برداری از این طرح، سالانه ۳۰۰ هزار مسافر و ۵۰۰ هزار تن بار جابه‌جا شوند.

 مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: برای اجرای این طرح، ۲۱ هزار تن ریل و ۱۰۸ عدد سوزن به کار رفته است.

وی بیان کرد: هم اکنون ۲۷ کیلومتر از این مسیر ریل گذاری شده است و با اجرای به موقع طرح، نهایت تا پایان سال جاری عملیات ریل گذاری پایان می‌یابد.

حسینی افزود: قطعه یک حد فاصل همدان تا ایستگاه دوسر به طول ۶۴ کیلومتر، قطعه ۲ از ایستگاه دوسر تا دهگلان به طول ۵۶ کیلومتر و قطعه سه از دهگلان تا سنندج به طول ۳۰ کیلومتر اجرا می شود.

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح تا کنون ۵۱۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

محمد اسلامی صبح دوشنبه بعد از شروع عملیات ریل‌گذاری مکانیزه راه‌آهن همدان – سنندج(قطعه یک) در محدوده شهر همدان و بازدید هوایی از منطقه پنج کریدور(پنج قصاب خان) مستقیم با بالگرد عازم شهر سقز در استان کردستان ‌شد.

راه آهن همدان-سنندج به طول تقریبی ۱۵۰ کیلومتر به عنوان بخشی از طرح ملی ساخت راه آهن تهران – همدان – سنندج است که بخش تهران – همدان آن در سال ۱۳۹۶ با حضور رییس جمهوری بهره برداری شد و به زودی سنندج به عنوان بیست و سومین مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

مسیر خط ریلی همدان – سنندج با گذر از شهرهای بهار، لالجین، قروه و دهگلان به ایستگاه راه آهن سنندج منتهی می‌شود.

از جمله مزایای بهره برداری از این خط ریلی می‌توان به کاهش تصادفات جاده‌ای، تسهیل سفر، توسعه صنعت گردشگری، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، اشتغالزایی و کاهش مصرف سوخت اشاره کرد.

طول طرح راه‌آهن تهران – همدان – سنندج، ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به طول ۲۷۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است.

طول خط ریلی همدان – سنندج نیز ۱۵۰ کیلومتر است که ۶۴ کیلومتر از آن در حوزه استان همدان واقع شده و از شهر بهار و لالجین عبور و به استان کردستان منتهی می شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30569

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.