• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

راه‌آهن یزد از استراتژیکی‌ترین مناطق بارگیری کشور است

  • کد خبر : 28303
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
راه‌آهن یزد از استراتژیکی‌ترین مناطق بارگیری کشور است
ضیایی مهر، معاون ناوگان راه‌آهن جمهوری اسلامی گفت: راه‌آهن یزد از استراتژیکی‌ترین مبادی بارگیری کشور می‌باشد و همواره مورد توجه مدیران ستادی این بخش است.
0
(0)

به گزارش سایت اختصاصی ریل نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد ضیایی مهر در بازدید از خطوط ریلی استان افزود: شبکه ریلی یزد یکی از مهمترین مناطق در سطح راه آهن کشور است.

وی به نقش گسترده راه آهن در حمل بار، درآمد اثربخش و تردد قطارهای باری و مسافری در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: نقاط قوت و هدفمندی در معادن چادرملو و چغارت و زیرساخت‌های بندر خشک پیشگامان یزد مشاهده می شود که نگاهی ویژه در خصوص واگذاری اعتبارات و نقدینگی و استفاده از ظرفیت های بالقوه در جهت رفع محدودیت ها پیش بینی شده است.

معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی به شعار سال و سیاست‌های داخلی مبنی بر تحقق این امر مهم اشاره کرد و افزود: در این زمینه تفاهم نامه جهت تهیه وتامین محصولات ریلی در کارخانجات داخلی منعقد شده است.

ضیایی مهر گفت: با استفاده از توان متخصصان داخلی و ظرفیت های موجود تعداد هزار دستگاه خود کشش، لکوموتیو، واگن باری و مسافری تولید و واگن های فرسوده نیز بازسازی شده است.

همچنین معاون راه آهن جمهوری اسلامی به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های ناوگان ریلی، تسریع در روند خطوط آنتنی گندله سازی، رفع گلوگاه های ظرفیتی از محور و مبادی بارگیری اداره کل راه آهن یزد بازدید کرد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل راه آهن یزد ،ضیایی مهر به منظور تسریع در روند پروژه های در حال احداث اداره کل، رفع گلوگاه های ظرفیتی و شناسایی نقاط قوت وضعف و استفاده بهینه از ظرفیت های ناوگان ریلی از محور اردکان _ چادرملو، چادرملو _ بافق و بافق _ یزد دیدن کرد.

بازدید از محور های اداره کل از کارخانجات گندله سازی اردکان، معدن چادرملو، معدن سنگ آهن مرکزی ایران (چغارت)، کارخانجات تعمیر لکوموتیو بافق و بندر خشک پیشگامان نیز از دیگر برنامه های وی در یزد بود.

حدود هزار کیلومتر خط‌آهن شامل هفت درصد مجموع خطوط ریلی کشور در استان یزد قرار دارد و بیش از ۳۰ درصد عملیات معادل چهار برابر بازدهی و بهره‌وری این بخش به نسبت دیگر نواحی کشور مربوط به این منطقه است.

در هر شبانه‌روز ۱۲۰ رام قطار از این محدوده تردد می‌کند که ۳۰ مورد آن مسافربری است.

راه‌آهن یزد با سهم حدود ۴۰ درصد حمل‌ و نقل بار ایران در ۱۸ سال گذشته در جایگاه نخست کشور قرار دارد.

بیش از ۸۰ درصد موادمعدنی و افزون بر ۷۰ درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان عبور می‌کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28303

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.