• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

راه‌اندازی قطار گردشگری تهران- شاهرود در دست پیگیری است

  • کد خبر : 27396
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
راه‌اندازی قطار گردشگری تهران- شاهرود در دست پیگیری است
مديرکل ميراث فرهنگي استان سمنان در شاهرود با بيان اينکه شاهرود ظرفيت خوبي در حوزه گردشگري دارد، گفت: راه‌اندازي قطار گردشگري تهران_شاهرود در دستور کار قرار دارد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز ، مهدی جمال بابیان اینکه در سال جهش تولید اگر توجه خودمان را به صنایع‌دستی معطوف کنیم مصداق بارز اقتصاد مقاومتی اتفاق خواهد افتاد، ابراز داشت: اشتغال خوبی در بخش صنایع‌دستی وجود دارد اما باید در نظر داشت که علیرغم همه مشکلات و ضرر و زیان‌های وارده، این بخش تعدیل نشد.

وی بابیان اینکه فعالان صنایع‌دستی استقامت بسیاری در دوران کرونا به خرج دادند، افزود: برای جبران خسارات و ضرر و زیان وارده به بخش صنایع‌دستی تسهیلات ۱۲ و ۱۶ میلیون تومانی با نرخ ۱۲ درصد در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه راه نرفته زیادی پیرامون صنایع‌دستی در پیش است، ابراز داشت: با توجه به پتانسیل بالای صنایع‌دستی در اشتغال، دو فروشگاه صنایع‌دستی در شاهرود و بسطام سال قبل افتتاح شد تا صنعتگران تشویق شوند تولیدات خود را در معرض فروش قرار دهند.

جمال بابیان اینکه نقدینگی را باید به سمت آموزشی پیش برد که در تولید نقش دارد، تصریح کرد: تولید و بازیابی دو کفه ترازو هستند که بسیار در اقتصاد نقش آفرینند لذا در این راستا سال گذشته صنعتگران شاهرودی ۶۵۰ میلیون تومان از تسهیلات مشاغل خانگی بهره‌مند شدند که به ۵۶ صنعتگر داده شد.

وی بابیان اینکه برنامه‌هایی که می‌تواند به معرفی شاهرود کمک کند باید افزایش یابد، افزود: سال گذشته ۴۰۰ فقره پرونده مشاغل خانگی و تمدید پروانه‌ها انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه آموزش کوتاه مدت در صنایع‌دستی به بیش از ۱۰۰ نفر در رشته‌های مختلف داده شد، ابراز داشت: با عنوان تقویت صنایع‌دستی تلاش می‌شود تا این میزان آموزش به ۲۰ الی ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

جمال در ادامه تصریح کرد: ثبت ملی شهر کلاته خیج به عنوان شعر بافنده‌های سنتی و روستای ابرسج به عنوان روستای نمد با ۵۰ کارگاه نمد مالی در دستور کار قرار دارد و همچنین توسعه جاجیم‌بافی شهر مجن نیز پیگیری می‌شود.

وی بابیان اینکه باید کوشید تا سهم مشارکت حضور فعال صنعتگران صنایع‌دستی در نمایشگاه‌های ملی و منطقه‌ای افزایش یابد، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی با کمک صنعتگران در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان ضمن بیان اینکه با کمک راه‌آهن شمال‌شرق‌(۱) در تلاش هستیم تا قطار گردشگری تهران_شاهرود راه‌اندازی شود، اضافه کرد: در ۲۴ ساعت، سفرهای ارزان و کوتاه مدت در لیست تورها قرار خواهد گرفت که در این سفر گردشگران از مناطق تاریخی و طبیعی شاهرود بازدید خواهند کرد.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27396

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.