• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

راه‌های توسعه همکاریهای حمل ونقلی بین ایران و هند بررسی شد

  • کد خبر : 28367
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
راه‌های توسعه همکاریهای حمل ونقلی بین ایران و هند بررسی شد
در دیدار« گدام درمندرا » سفیر هند در تهران با «سعید رسولی» مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، راههای توسعه همکاریهای حمل و نقلی بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن در این دیدار گفت: روابط ایران و هند سابقه طولانی دارد و تاکنون مذاکرات دو کشور در زمینه توسعه ترانزیت و حمل ونقل ترکیبی در منطقه، بسیار رضایت بخش بوده است.
سعید رسولی تصریح کرد: هم اکنون مقدمات لازم برای فعال شدن همکاریهای دو کشور در کریدور بین المللی شرق – غرب دریای خزر و شمال – جنوب فراهم شده است و این فرصت و مزیت خوبی برای کاهش هزینه های حمل و نقل کالا در این مسیرهای ریلی در منطقه است.
معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به ۲ بند برنامه ششم توسعه مبنی بر توسعه حمل ونقل ریلی درایران اظهارداشت: مقام معظم رهبری در بندهای ۲۴ و ۲۵ برنامه ششم توسعه، برمزیت های توسعه حمل ونقل ریلی کشور تاکید کرده اند و این نشان می دهد که توسعه حمل ونقل ریلی در ایران تعطیل بردار نیست.
رسولی بر توسعه همه جانبه همکاریهای اقتصادی بین ایران و هند تاکید کرد و گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد با راه آهن هند در زمینه حمل ونقل کالا در منطقه و کریدورهای بین المللی همکاری کند.
مدیرعامل راه آهن ازبرگزاری اجلاس پنج جانبه بین ایران،هند، روسیه، اوکراین و جمهوری آذربایجان درهفتم مرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: در این اجلاس پنج جانبه راه های توسعه همکاریهای پنج کشور یاد شده در حوزه های مختلف حمل ونقل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
رسولی یادآورشد: شورای عالی ترابری کشور مصوب کرده که ۱۸ مرکز و دهکده لجستیکی برای حمل ونقل ریلی راه اندازی شود و اگر کشوری در این زمینه تمایل به سرمایه گذاری باشد، ما آمادگی کامل داریم از این سرمایه گذاریها حمایت کنیم.
معاون وزیرراه وشهرسازی بیان کرد: با توجه به سابقه همکاریهای دو کشور و پتانسیل‌ها وظرفیت‌های موجود، ایران و هند مصمم هستند در زمینه حمل و نقل ریلی و به خصوص راه آهن زاهدان – چابهار به همکاریهای خود ادامه دهند زیرا توسعه همکاریهای دو کشور در این بخش تضمین کننده توسعه همه جانبه مناسبات ایران و هند است.
سفیر هند در ایران نیز در این دیدار یادآورشد: تاکنون نارندرا مودی نخست وزیر هند ۴ بار با رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرده است و این نشان می دهد که رهبران دو کشور برای توسعه مناسبات همه جانبه بین ایران و هند بسیار مصمم هستند.
گدام درمندرا افزود: هند به توسعه مناسبات خود با ایران اهمیت زیادی قایل است و هدف ما این است که روابط خود را به خصوص در زمینه تکمیل زیرساخت های حمل ونقل با ایران حفظ کنیم.
وی با بیان اینکه امسال هفتادمین سالگرد امضای تفاهم نامه دوستی بین ایران و هند است، گفت: ما به سرانجام رسیدن همکاریهای دو کشور در حوزه‌های زیربنایی تاکید داریم و خوشبختانه آغاز همکاریهای ۱۸ ماهه هند در بندرچابهار تاکنون پیشرفتهای خوبی داشته است.
سفیرهند در تهران به مزیت های توسعه همکاریهای دو کشور در منطقه و جنوب اقیانوس هند اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی برای تقویت تعاملات بین ایران و هند برای ما مهم است و راه اندازی دفاتر نمایندگی دو کشور در حوزه حمل ونقل زمینه را برای حضور و فعالیت شرکت های هندی در ایران فراهم می کند.
درمندرا پیشنهاد کرد: برای توسعه همکاریهای ریلی، هیاتی از ایران برای بررسی فنی وضعیت تولید واگن و لکوموتیو به هند سفر کند و متقابلا هیاتی نیز از هند به ایران بیایند تا مدیران دو کشور از آخرین وضعیت تولید ناوگان حمل و نقل ریلی برای آغاز همکاریهای فنی مطلع شوند.
در پایان سفیر هند و هیات همراه، از مرکز جهادی پیشرفت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بازدید و در جریان آخرین فعالیت های فنی و تخصصی این مرکز برای توسعه حمل ونقل ریلی ایران قرار گرفت.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28367

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.