• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

راه آهن اردبیل – میانه زودتر از راه آهن رشت آستارا به بهره برداری میرسد

  • کد خبر : 4533
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
راه آهن اردبیل – میانه زودتر از راه آهن رشت آستارا به بهره برداری میرسد

0 (0)  گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد فیضی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: حمایت بانک‌ها از واحد‌های تولیدی وضعیت مطلوبی را درسطح استان اردبیل ندارد و شاهد بروکراسی سنگین در اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران هستیم. وی افزود: واحد‌های […]

0
(0)

 گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد فیضی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: حمایت بانک‌ها از واحد‌های تولیدی وضعیت مطلوبی را درسطح استان اردبیل ندارد و شاهد بروکراسی سنگین در اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران هستیم.

وی افزود: واحد‌های تولیدی برای اخذ تسهیلات با مشکلات فروانی روبرو می‌شوند کهدر این خصوص باید تدابیری اندیشیده شود تا مهربانانه‌تر با تولید‌کنندگان و سرمایه‌گذاران در استان برخورد شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث کارخانه فولاد اردبیل ظرفیت‌های مناسبی در سطح استان وجود دارد که برای راه‌اندازی این پروژه با چهار بانک رایزنی کرده‌ایم تا تسهیلاتی برای اجرای این پروژه اعطا کنند اما هیچ یک از این بانک‌ها حاضر به پرداخت مبالغ مورد نظر این پروژه یعنی 50 میلیارد تومان نشدند.

فیضی بیان کرد: اوتوبوس‌سازی اردبیل قابلیت صادرات به خارج از کشور را دارد که متاسفانه به دلیل مشکل سند این بخش در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

وی در خصوص آخرین وضعیت مراحل اجرایی راه آهن اردبیل میانه گفت: به مردم شریف استان اردبیل قول می‌دهیم راه‌آهن اردبیل-میانه زودتر از دیگر پروژه‌ها از جمله راه‌آهن رشت-آستارا به پایان برسد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مطابق احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای 200 میلیون دلار در اختیار صندوق نوآوری قرار می‌گیرد که بیشترین اعتبار از این میزان به استان‌هایی تعلق می‌گیرد که بیشترین شرکت‌های دانش بنیان را داشته باشد که در این زمینه اردبیل رتبه 25 کشوری را دارد.

وی با ابراز تاسف از این موضوع اضافه کرد: فقط 49 صدم‌درصد شرکت‌های دانش بنیان در اردبیل قرار دارد که آمار نامناسبی است و در جهت استفاده از اعتبارات این صندوق باید به کمک دانشگاه‌ها و حوزه صنعت استان شرکت‌های دانش بنیان در استان افزایش یابد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4533

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.