• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

راه آهن ایران پیشرفته‌ترین سیستم حمل و نقلی در آسیای غربی است

  • کد خبر : 22049
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
راه آهن ایران پیشرفته‌ترین سیستم حمل و نقلی در آسیای غربی است
مدیر بخش مسافری اتحادیه بین المللی راه آهن ها گفت: ایران پیشرفته ترین کشور آسیای غربی در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی و راه آهن است و دولت این کشور تلاش زیادی برای ارتقای سیستم حمل و نقل ریلی دارد.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، مارک گیگون صبح روز دوشنبه در هفتمین کنفرانس بین المللی ایستگاه‌های آینده وابسته که توسط اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها(یو آی سی) در تهران برپا شده، افزود: این کنفرانس به میزبانی راه آهن ایران و مشارکت UIC برگزار می‌شود.

مدیر بخش مسافری اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها افزود: امروز هفتمین کنفرانس بین المللی ایستگاه آینده پس از ۶ دوره که در ایتالیا، فرانسه، بلژیک، روسیه، مراکش و اسپانیا برگزارشد، گشایش و آغار به کار کرد، این نخستین بار است که UIC اجلاس ایستگاه های آینده را در ایران و خاورمیانه به میزبانی ایران برگزار می‌کند که در آن ۴۰۰ شرکت کننده از ۲۰ کشور حضور دارند و پیام دوستی ایران را از این راه به تمام دنیا می‌فرستد.

حمل و نقل ریلی برای برداشتن دیوار میان ملت‌ها

وی با بیان اینکه این اتحادیه نقش مهمی در توسعه دوستی و رقابت میان کشورها با استفاده از ارتباطات ریلی دارد، افزود: دو روز گذشته سالروز فروریختن دیوار برلین بود و صدراعظم آلمان اعلام کرد که «دیوارها باید از بین بروند و به تاریخ تعلق دارند» حمل و نقل ریلی نیز برای آن است که دیوارها میان ملت‌ها برداشته شود.

گیگون یادآور شد: اتحادیه UIC از سال ۱۹۳۲ تشکیل شده و در توسعه کشورها در بستر راه آهن نقش بسزایی داشته است.

وی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل ریلی یکی از اولویت های اصلی دولت ایران است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی از توسعه یافته‌ترین کشور های خاورمیانه در حوزه ریلی است و کمک بزرگتری به توسعه حمل و نقل در این کشور کرده و از آنجایی که شعار این کنفرانس «گسترش ایستگاه های نسل جدید و مدرن» است، امیدواریم ایران نیز ایستگاه‌ های جدید ریلی را توسعه دهد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=22049

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.