• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

راه آهن بخشی از دیپلماسی رهبران کره شمالی است

  • کد خبر : 13430
  • ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
راه آهن بخشی از دیپلماسی رهبران کره شمالی است

0 (0) راه آهن بخشی از دیپلماسی رهبران کره شمالی است به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما،راه آهن به بخشی از دیپلماسی خانواده کیم در کره شمالی تبدیل شده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، قطار سبز رنگی که دوشنبه شب از مرز میان کره شمالی و چین عبور و به سوی […]

0
(0)

راه آهن بخشی از دیپلماسی رهبران کره شمالی است

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما،راه آهن به بخشی از دیپلماسی خانواده کیم در کره شمالی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، قطار سبز رنگی که دوشنبه شب از مرز میان کره شمالی و چین عبور و به سوی پکن حرکت کرد ، اولین نشانه سفر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به چین است. 
لکوموتیو و واگن های قطار در واقع شبیه به قطاری است که کیم در ماه مارس سال دوهزار و هجده برای سفر به پکن و نخستین سفر رسمی خارجی خود قرض گرفته بود. شاید حتی این همان قطار باشد. در آن زمان خبرگزاری کره شمالی در زمان بازگشت کیم خبر سفر وی را به چین اعلام کردند. اما این بار این خبرگزاری از همان ابتدا از سفر کیم جونگ اون با قطار شخصی اش خبر داد. 
کیم جونگ ایل پدر کیم جونگ اون و رهبر پیشین کره شمالی هم که فوبیای هواپیما داشت، برای همه سفرهای رسمی خود طی هفده سال رهبری کره شمالی از قطار استفاده کرد. وی با قطار هفت بار به چین و سه بار به روسیه سفر کرد. 
تاریخ رسمی کره شمالی تایید می کند که کیم جونگ ایل در زمان حمله قلبی هم برای یک سفر در قطار به سر می برد. به نظر می رسد خانواده کیم چندین قطار منحصر به فرد دارند که در کارخانه ای در پیونگ یانگ ساخته شده اند. این خانواده در مجموع دو لکوموتیو و هفده تا بیست خودرو دارد. آنها بیش از شصت کیلومتر رانندگی نمی کنند و در مواقع اورژانسی از خودروهای زرهی و بالگرد استفاده می کنند. 
واگنی که توسط کیم جونگ ایل و همچنین پدرش کیم ایل سونگ استفاده می شد یک دفتر کار مجهز به یک دستگاه رایانه مکینتاش داشت و هم اکنون در کاخ کومسوسان به نمایش درآمده است. 
البته کیم جونگ اون هیچ نشانه ای از فوبیای پرواز ندارد. وی در ماه مه با هواپیما به دالیان سفر کرد و در ماه ژوئن برای دومین بار با قطار به چین سفر کرد. وی همچنین برای دیدار تاریخی با ترامپ هم با هواپیما به سنگاپور رفت.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=13430

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.