• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

راه آهن بوشهر – شیراز تامین اعتبار می شود

  • کد خبر : 31405
  • ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
راه آهن بوشهر – شیراز تامین اعتبار می شود
وزیر راه و شهرسازی گفت: تلاش استفاده از فرصت بازار سرمایه و تامین مالی پروژه زیرساختی نتیجه بخش شده و از ۲۱ پروژه تعریف شده پنج تا ۶ پروژه ای که مجوز داده شده یک مورد آن پروژه راه آهن بوشهر - شیراز است که با تامین مالی انتظار می‌رود روند اجرای پروژه سرعت پیدا کند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا ؛محمد اسلامی در سفر یک روزه خود به عسلویه با هدف بررسی پروژه های راه و شهرسازی در جمع  مدیران استان بوشهر  افزود: راه آهن شیراز – بوشهر – عسلویه از جمله پروژه های مهم راه و شهرسازی است که بهره برداری از آن به شکوفایی منطقه منجر خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین در زمان حاضر پروژه خط آهن جدیدی از مرز پاکستان به سمت کراچی- شلمچه و عراق در دستور کار قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: در همین راستا علاوه بر انجام مطالعه این پروژه باید برای سرمایه گذاری آن نیز یک مدل فنی و مالی خلق کنیم که در دستور کار قرار دارد.

اسلامی بیان کرد: تلاش می‌شود با سرمایه گذاری مناسب شبکه ریلی کشور در نوار ساحلی جنوب به سرانجام برسد و مورد استفاده قرار گیرد.

وی  در خصوص بازآفرینی شهری و نوسازی شهرها و روستاها گفت: این باعث خرسندی است که به معنای واقعی کلمه بیشتر روستاها و شهرهای استان  بوشهر نوسازی شده اند و تلاش می شود به جایی برسیم که هیچ جای فرسوده آسیب پذیر به لحاظ فنی و اجتماعی در شهرها و روستاهای کشور نباشد.

اسلامی با بیان اینکه توسعه کشور با تلاش‌های بی وقفه امکان پذیر است افزود: اقدام‌های شایسته و امید آفرینی بنیاد مسکن در استان بوشهر قابل تقدیر است و با این روند کار این استان می تواند بعنوان پرچمدار و پیشرو در امر بهسازی و محقق کننده برنامه های نوسازی باشد.

وی یادآورشد: اقدام‌های بسیار خوبی از سوی اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان بوشهر انجام شده که باید سرعت بیشتری پیدا کند تا مراسم تحویل واحدهای مسکونی با کیفیت به مردم هر چه زودتر برگزار شود.

 وزیر راه و شهرسازی در خصوص واگذاری فرودگاههای وزارت نفت به وزارت راه و شهرسازی گفت: وزارت نفت سال‌ها این مساله را پی‌گیری می‌کرد اما وزارت راه و شهرسازی این مساله را نمی پذیرفت اما در یک سال گذشته شرکت فرودگاه را متقاعد کردیم که این حرف وزارت نفت در این خصوص که کار این وزارت خانه فرودگاه و پرواز نیست خردمندانه است.

وی ادامه داد: نگرانی شرکت فرودگاه در این خصوص مسائل مالی و هزینه ای است چون فرودگاه‌های زیادی در کشور وجود دارد که بیشتر هزینه ای هستند و درآمدی ندارند ولی این فرودگاه چون برای مردم جنوب و صنعت نفت است دارای اهمیت است به همین دلیل تصمیم گرفتیم نقل و انتقال آن صورت گیرد و از این پس شاهد یک ساماندهی و ارتقای وضعیتی در این خصوص باشیم.

اسلامی اضافه کرد: همچنین انتظار می رود با تعریفی که از فرودگاه جدید بوشهر شده نیز گام موثرتری برای پیشبرد برنامه های توسعه حمل و نقل استان باشد.

وی در خصوص هواشناسی گفت: امروز سازمان هواشناسی کشور مانند سال‌های قبل نیست و اعتمادی که مردم به پیش بینی های این سازمان دارند بیشتر شده و هیچ غافل‌گیری در گزارش‌های این سازمان در خصوص آب و هوا نداشته ایم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31405

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.