• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

راه آهن تامین مصالح پروژه رشت _ انزلی را تسهیل کرده است /افزایش بهره وری اقتصادی کشور با اتصال راه آهن به منطقه آزاد انزلی

  • کد خبر : 26955
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
راه آهن تامین مصالح پروژه رشت _ انزلی را تسهیل کرده است /افزایش بهره وری اقتصادی کشور با اتصال راه آهن به منطقه آزاد انزلی
مدیرکل راه آهن شمال ۲ با اشاره به اینکه یکی از موانع ساخت راه و راه آهن در استان گیلان کمبود مصالح راه سازی است، گفت: راه آهن به عنوان بهره بردار پروژه های ریلی شرایطی برای تسهیل تامین مصالح ساخت راه آهن رشت _ انزلی و سایر پروژه های راه سازی را مهیا کرده است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از برنا ؛ غلام حسین ولدی مدیر کل را آهن شمال ۲ کشور با دکتر روزبهان رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی  به منظور برسی زیر ساخت های اقتصادی و تجاری و لزوم توسعه زیر ساخت های ریلی در راستای ارتقای شاخص های اقتصادی دیدار و تبادل نظر کردند.

بنا بر این گزارش مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اهمیت اتصال بنادر منطقه آزاد انزلی به شبه سراسری راه آهن بیان کرد : منطقه آزاد انزلی به لحاظ قرار گرفتن در یک موقعیت استراتژیک، نزدیکی به پایتخت، برخورداری از زیر ساخت های بندری، تجاری و عمرانی؛ هاب داد و ستد و مهم ترین مرکز برای انجام مراودات تجاری با کشورهای اوراسیا فعالیت می کند و به عنوان یک منطقه استراتژیک در بین کشورهای حاشیه خزر و  استراتژی حمل کالا بر پایه اجرای کریدور شمال _ جنوب (نستراک) بنا شده است و اتصال راه آهن به این منطقه موجب تقویت مراودات تجاری با کشور های اوراسیا و افزایش بهره وری اقتصادی برای کشور می شود.

وی در ادامه با تاکید بر صرفه زمانی و کاهش هزینه جابجایی کالا از طریق ریل افزود : انتقال کالا از طریق ریل ، بسیار ایمن و با سرعت بالا انجام میشود و به منظور جذب تجار و بازرگانان جهت ترانزیت کالا از طریق ریل نیاز است طرح های تخفیفی و تشویقی لحاظ شود تا هزینه تمام شده برای تجار کاهش یابد و از سوی دیگر میزان انتقال کالا از این طریق افزایش پیدا کند.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: عبور کالاهای مصرفی آسیای میانه و اروپا با استفاده از حمل و نقل ترکیبی از مسیر ایران و منطقه آزاد انزلی صرفه زمانی دارد و اتصال بنادر منطقه آزاد انزلی  به شبکه ریلی برای روسیه بسیار حائز اهمیت است و رویکرد روسیه مبتنی بر عبور کالاها از مبدأ هند، چین و شرق آسیا به مقاصد آسیای میانه و اروپا از مسیر ایران است.

بیشتر بخوانید:قطار رشت_ تهران و مشهد راه اندازی می شودتوجه به ظرفیت های ترانزیتی، اشتغالزایی و فرهنگی حیاتی است

راه آهن تامین مصالح پروژه رشت _ انزلی را تسهیل کرده است

مدیرکل راه آهن شمال ۲ با اشاره به اینکه یکی از موانع ساخت راه و راه آهن در استان گیلان کمبود مصالح راه سازی است، اضافه کرد: راه آهن به عنوان بهره بردار پروژه های ریلی شرایطی برای تسهیل تامین مصالح ساخت راه آهن رشت _ انزلی و سایر پروژه های راه سازی را مهیا کرده است.

غلامحسین ولدی در حاشیه این نشست با اشاره به اینکه باید از ظرفیت راه آهن در استان گیلان بهره برد، اظهار کرد: نقش آفرینی راه آهن با اتصال به بنادر ملموس تر می شود.

وی ادامه داد: با ایجاد سازه تخلیه مصالح در ایستگاه راه آهن رشت،ظرفیت حمل و تخلیه روزانه ۲۵۰۰ تن مصالح خاکی از مبدأ لوشان را ایجاد کردیم که این مقدار قابل افزایش است.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: آمادگی لازم برای حمل ریلی کالاهای ‌وارداتی منطقه آزاد انزلی به تمام نقاط کشور از ایستگاه راه آهن رشت وجود دارد.

با توجه مزیت های حمل بار از طریق راه آهن مقرر شد بازرگانی های سازمان منطقه آزاد انزلی و راه آهن شمال ۲ شرایط حمل بار از طریق راه آهن را بررسی کنند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=26955

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.