• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

راه آهن هاب ارتباطي در منطقه / فرصت هاي بودجه ۹۷ براي توسعه راه آهن

  • کد خبر : 5103
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
راه آهن هاب ارتباطي در منطقه / فرصت هاي بودجه ۹۷ براي توسعه راه آهن

0 (0) عضو كميسيون عمران مجلس تاكيد كرد : راه آهن هاب ارتباطي در منطقه / فرصت هاي بودجه ۹۷ براي توسعه راه آهن عضوكميسيون عمران مجلس با اشاره به اينكه توسعه راه آهن، توسعه اقتصادي را به دنبال دارد، تاكيد كرد: راه آهن در دو مسير گسترش مسيرهاي ريلي و استفاده ازتوان و توليد […]

0
(0)

عضو كميسيون عمران مجلس تاكيد كرد :

راه آهن هاب ارتباطي در منطقه / فرصت هاي بودجه ۹۷ براي توسعه راه آهن

عضوكميسيون عمران مجلس با اشاره به اينكه توسعه راه آهن، توسعه اقتصادي را به دنبال دارد، تاكيد كرد: راه آهن در دو مسير گسترش مسيرهاي ريلي و استفاده ازتوان و توليد داخلي مي تواند در راه تحقق شعار سال و حمايت از كالاي ايراني گام بردارد.
به گزارش روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران، شادمهر كاظم زاده نماينده مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره افزود: راه آهن مي تواند در توليد ريل، قطعات ريلي و واگن از توان داخلي بهره ببرد.
وي با اشاره به فرصت خوبي كه در بودجه ۹۷ براي تامين منابع و توسعه راه آهن ديده شده است، گفت: بر اساس بودجه ۹۷، در هر فاينانسي كه توسط اين شركت انجام مي گيرد ۱۵ درصد از سوي كارفرما و ۸۵ درصد از سوي سرمايه گذار، سرمايه گذاري انجام مي شود. از اين رو منابع توسعه راه آهن ديده شده و قابليت پرداخت دارد و راه آهن نگراني چنداني در اين زمينه ندارد.
كاظم زاده با بيان اينكه توسعه حمل و نقل مي تواند توسعه اقتصادي را به همراه داشته باشد، اظهار داشت: در حوزه حمل ونقل جاي كار گسترده اي براي استفاده از توان داخلي و توسعه اقتصادي كشور وجود دارد.
وي ميزان توسعه ريل در مناطق مختلف را در مقايسه با وسعت سرزميني كشور اندك دانست و تصريح كرد: ۱۱ هزار كيلومتر ريل براي كشور كم است و با توجه به ظرفيت ريلي كه در كشور وجود دارد ۲ برابر اين رقم را مي توان پوشش داد.
نماينده دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره گفت: موقعيت جغرافياي كشورمان موجب شده كه ايران به عنوان يك هاب ارتباطي در منطقه مطرح باشد و اين درحالي است كشورهاي منطقه تلاش مي كنند تا مسيرهاي جديد را جايگزين مسيرهاي موجود در كشورمان كنند.
وي افزود: اگر بتوانيم هر چه سريعتر بندرچابهار را به شمال شرق وصل و كريدورهاي غرب به شرق و شمال به جنوب را فعال كنيم، با توجه به شرايط مطلوب كشور مي توان، با كشورهاي پيرامون رقابت كرد.
عضو كميسيون عمران مجلس با اشاره به اينكه اروپا تلاش مي كند تا از طريق قزاقستان به چين متصل شود، تصريح كرد: اگر تلاش نكنيم، كشورمان فرصت هاي موجود را از دست مي دهد، از اين رو لازم است تا با گسترش حمل و نقل ريلي هم حمل و نقل داخلي كشورمان را ساماندهي كرده و هم از رقابتهاي جهاني عقب نمانيم.
وي با تاكيد بر اينكه در داخل كشور، توانمندي هايي براي توسعه راه آهن موجود است كه مي توان از آن بهره جست، خاطر نشان كرد: شركت راه آهن با بهره گيري از اين توليدات و سرمايه گذاري در آن مي تواند به توسعه توان داخلي كمك كند .
كاظم زاده درعين حال با اشاره به اينكه درحال حاضر توان داخلي پاسخگوي نيازهاي راه آهن نيست، اظهار داشت: براي رفع نيازهاي راه آهن مي توانيم از سرمايه گذاران خارجي استفاده كنيم، اين به معناي آن نيست كه مواد مورد نياز را از خارج از كشورتهيه كنيم بلكه سرمايه گذاري خارجي با سرمايه گذاري درحوزه ريلي ، مي تواند نواقص توليدات ريلي داخلي را برطرف كند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5103

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.