• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

راه اندازی قطار امیرکبیر-اراک-مهاجران در دستور کار قرار گیرد

  • کد خبر : 28434
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
راه اندازی قطار امیرکبیر-اراک-مهاجران در دستور کار قرار گیرد
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر خواستار پیگیری جدی راه اندازی قطار امیرکبیر-اراک-مهاجران شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایسنا،  محمود مرادی ۳۰ تیرماه در صحن رسمی شورای شهر اراک با بیان اینکه نیاز به تامین مسکن، یکی از اهداف ساخت شهرهای جدید در کشور است، افزود: یکی از ماموریت های مدیریت شهری، مدیریت زمین و مسکن است و سیاست حاکمیت نیز این است که در کنار شهرهای بزرگ و کلانشهرها شهرهای جدید احداث شود تا بخشی از سرریز جمعیتی کلانشهرها منتقل شود.

 

وی با اشاره به اینکه اراک یکی از شهرهای گران کشور در حوزه مسکن است و لازم است تعامل بین این شهر و مجموعه شهرهای جدید بیشتر شود، گفت: در شهر مهاجران امکان اسکان ۶۰ هزار نفر دیده شده است که تاکنون ۲۵ هزار نفر اسکان داده شده اند و در شهر امیرکبیر نیز اسکان ۱۰۰ هزار نفر پیش بینی شده است.

 

مرادی با تاکید بر رفع نیازها برای اسکان افراد در این شهرهای جدید، اظهار کرد: توسعه ریل راه آهن به جهت تردد ساکنان شهر امیرکبیر به شهر اراک نه تنها باید توسط مجموعه شهر امیرکبیر دنبال شود بلکه باید در دستور کار شورای شهر به جهت پیگیری قرار گیرد. ورود شهرداری به این موضوع منع قانونی ندارد و می توان تعاملات را رقم زد تا موضوع قطار بین امیرکبیر- اراک راه اندازی شود.

 

وی پیشنهاد داد: با توجه به اینکه شهر امیرکبیر ظرفیت پذیرش افراد را دارد و هنوز هم ۶۰۰ هکتار زمین آماده سازی نشده در اختیار دارد، شهرداری اراک می تواند به جهت رفع بخشی از مشکلات مسکن پرسنل خود از ظرفیت این شهر استفاده کند.

 

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر اظهار کرد: به هیچ عنوان محدودیت آب شرب در شهر نخواهیم داشت، اما برای تامین آب فضای سبز نگرانی هایی وجود دارد و درصددیم که حتی آب فضای سبز را به منازل که به شکل ویلایی ساخته شده اند، برسانیم.

 

مرادی با بیان اینکه ۱۷۰ نفر دانش آموز در شهر امیرکبیر داریم و سه مدرسه در این شهر ساخته شده است، اما هنوز جمعیت شهر تکمیل نشده، اضافه کرد: تمامی پروتکل های بهداشتی در شهر رعایت و ضدعفونی ها انجام شده است و تاکنون نیز مورد و مشکل خاصی در حوزه بیماری کرونا در شهر امیرکبیر گزارش نشده است، همچنین ساختمان مرکز بهداشت نیز ساخته شده است، البته قاعده شهرهای جدید این است که در ابتدا خدمات و امکانات فراهم شود و سپس جمعیت جذب شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28434

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.