• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

راه اندازی قطار مسافری و گردشگری پنج ستاره فدک

  • کد خبر : 29282
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
راه اندازی قطار مسافری و گردشگری پنج ستاره فدک
حسینی از راه اندازی قطار مسافری و گردشگری پنج ستاره فدک در استان مرکزی خبر داد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از شبستان، سید «حسن حسینی» با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در توصعه اقتصادیدگفت: صنعت گردشگری به عنوان یکی از پایه های اساسی اقتصاد در تمامی کشورها است و این مهم می تواند کمک شایانی به حوزه های مختلف اشتغال و ارز آوری داشته باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی افزود: صنعت گردشگری می تواند یک محرک برای رشد و توسعه جامعه باشد و ما باید از این مهم به نحو احسن استفاده کنیم.

وی  با اشاره به راه اندازی قطار مسافری پنج ستاره فدک درمسیراراک_مشهد افزود: قطار گردشگری فدک یک قطار پنج ستاره لوکس است که تاکنون در برخی از مسیرهای ریلی راه آهن ایران مورد استفاده گردشگران و مسافران قرارگرفته است.

حسینی با اشاره به اینکه این قطار به همت مدیرکل راه آهن اراک و گروه مسافری راه آهن اراک و با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی راه اندازی شده است، ادامه داد: هدف از این کار ایجاد رفاه مسافران، گردشگران، همشهریان و هم استانیها برای سفر آرام و آسوده با امکانات مناسب است.

این مقام مسئول اضافه کرد: این قطار با تعداد ۱۰ سالن ۴ تخته در ایام هفته دولت از مبدا ایستگاه راه آهن اراک به صورت روزانه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، از مهمترین مزیت های این قطار را ارایه خدمات در راستای رفاه، امنیت، آسایش و سلامت مسافران با وجود مهمانداران مجرب و کارآزموده دانست و بیان کرد: در این قطار غذاهای ایرانی و بین المللی طبخ و در اختیار مسافران قرار می گیرد.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش به شیوع بیماری کرونا و شرایط این روزهای کشور اشاره کرد و گفت: در این ایام تمهیداتی برای آرامش خاطر مسافران و گردشگران اندیشیده شده است و تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت می شود.

وی فاصله گذاری اجتماعی، به حداقل رساندن زمان سوارشدن مسافران، سلامت سنجی مسافران و مهمانداران، ضدعفونی سالنها، کوپه ها و سرویس های بهداشتی، مراجعه حداقلی مهمانداران و سوارنمودن حداکثر ۲ نفر در کوپه مستقل را از جمله تمهیدات اندیشیده شده در ایام کرونا دانست و بیان کرد: با این شرایط مسافران می توانند با خیالی آسوده سفرکنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: تا ریشه کن شدن ویروس کرونا این قطار با ۵۰ درصد ظرفیت خود تردد می کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29282

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.