• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

راه اندازی قطار گردشگری به مقصد همدان در نوروز

  • کد خبر : 3143
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
راه اندازی قطار گردشگری به مقصد همدان در نوروز

0 (0) قطار گردشگری در همدان معاون مدیرکل قطارهای مسافری بین المللی و گردشگری کشور در دیدار با شهردار همدان از راه اندازی قطار گردشگری به مقصد همدان خبر داد. قطار گردشگری در همدان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی ندایی معاون مدیرکل قطارهای مسافری بین‌المللی و گردشگری کشور […]

0
(0)

قطار گردشگری در همدان
معاون مدیرکل قطارهای مسافری بین المللی و گردشگری کشور در دیدار با شهردار همدان از راه اندازی قطار گردشگری به مقصد همدان خبر داد.

قطار گردشگری در همدان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی ندایی معاون مدیرکل قطارهای مسافری بین‌المللی و گردشگری کشور گفت: با پیگیری‌های شرکت ثامن پرواز همدان و در صورت فراهم بودن زیرساخت‌ها، قطار گردشگری به مقصد همدان در ایام نوروز به صورت آزمایشی راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به راه‌اندازی قطار تهران به همدان طبق توافقات انجام شده تورهای یک‌روزه گردشگری به صورت چارتر از تهران به مقصد همدان انجام خواهد شد که این موضوع می‌تواند همدان را به عنوان مقصد گردشگری داخلی و بین‌المللی در کشور مطرح کند.

معاون مدیرکل قطارهای مسافری بین‌المللی و گردشگری کشور با بیان اینکه در سال‌های اخیر 23 قطار گردشگر خارجی به ایران سفر کرده‌اند، گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری فراوان در همدان می‌توان از این فرصت نهایت استفاده را در جهت جذب گردشگر بین المللی در همدان فراهم کرد .

وی در ادامه بیان کرد: تحقق این موضوع تعامل و همکاری بخش دولتی و خصوصی را می‌طلبد و شرکت راه آهن ایران این آمادگی را دارد تا همدان را در فهرست سفرهای گردشگری داخلی و بین المللی قرار دهد.

شهردار همدان نیز گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته زیرساخت‌های مناسبی در سال‌های اخیر در شهر همدان فراهم شده که در این میان قطار با توجه به قیمت مناسب و امنیت بالایی که دارد مورد استقبال مردم همدان قرار گرفته است.

عباس صوفی با اشاره به اینکه همدان میزبان رویدادهای بین‌المللی گردشگری در سال آینده خواهد بود گفت: یکی از مهمترین مباحث حوزه گردشگری در جهان وجود راه آهن است که با توجه به در پیش بودن دو رویداد مهم گردشگری بین المللی به میزبانی شهر همدان و تأکیدات مدیریت ارشد استان و همچنین راه‌اندازی قطار تهران به همدان می‌توان از ظرفیت تورهای گردشگری در جهت جذب گردشگر داخلی و خارجی نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در صورت برنامه‌ریزی و حضور فعال سایر دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، مدیریت شهری این آمادگی را دارد تا از این فرصت به‌وجود آمده در جهت معرفی پایتخت تاریخ و تمدن ایران و تولید ثروت برای شهر همدان حضوری پررنگ و فعال داشته باشد.

شهردار همدان با بیان اینکه درآمدزایی در حوزه گردشگری نیاز امروز شهر همدان است افزود: گردشگری زمانی برای ما سودآور و مناسب خواهد بود که منجر به درآمدزایی برای دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی، اصناف و در نهایت شهروندان شود و مادامی که تنها به صرف هزینه و امکانات شهر و حضور گردشگر اکتفا کنیم اهداف موردنظر محقق نخواهد شد.

صوفی با بیان اینکه وجود تورهای گردشگری برای معرفی همدان ضروری است، گفت: با توجه به جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوان در استان بایستی زمان اقامت برای مسافران و گردشگران این تورها افزایش پیدا کند زیرا با درآمدزایی، بازاریابی و ماندگاری گردشگر می‌توانیم استفاده‌های بهتر و پایداری را داشته باشیم.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3143

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.