• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

رایزنی برای تامین خط اعتباری بزرگ

  • کد خبر : 6210
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
رایزنی برای تامین خط اعتباری بزرگ

0 (0) معاون وزیر راه و شهرسازی از رایزنی با هندی‌ها برای تامین یک خط اعتباری بزرگ جهت اجرای راه‌آهن چابهار-زاهدان خبر داد و گفت:حدود ۱۵ روز پیش قرارداد تجاری راه‌آهن گرگان-بجنورد-مشهد با یک شرکت چینی و جوینت آستان قدس رضوی امضا و ابلاغ شد. به گزارش ریل نیوز ,  خیرالله خادمی در نشست خبری […]

0
(0)

معاون وزیر راه و شهرسازی از رایزنی با هندی‌ها برای تامین یک خط اعتباری بزرگ جهت اجرای راه‌آهن چابهار-زاهدان خبر داد و گفت:حدود ۱۵ روز پیش قرارداد تجاری راه‌آهن گرگان-بجنورد-مشهد با یک شرکت چینی و جوینت آستان قدس رضوی امضا و ابلاغ شد.
به گزارش ریل نیوز ,  خیرالله خادمی در نشست خبری درباره راه‌آهن قزوین – رشت، اظهار کرد: زیرسازی این خط آهن به‌علاوه پل بزرگ 55 حدود دو هفته قبل به پایان رسید و بستر پروژه تا ایستگاه رشت آماده شده و ریل‌گذاری 3.5 کیلومتر باقی مانده است.

وی با بیان اینکه سایر کارهای تکمیلی از جمله جوشکاری ریل و تنظیم خط برای بهره‌برداری از این پروژه باید انجام شود افزود: به تازگی برای سرعت در ساخت پروژه دو دستگاه زیرکوب تنظیم‌کننده ریل وارد کشور شده که در حال مونتاژ آنها هستیم.

خادمی با بیان اینکه تا کنون 50 کیلومتر جوشکاری این پروژه انجام شده از احتمال بهره‌برداری آن تا آخر تابستان سال جاری خبر داد و گفت: یکی از مسائل این پروژه تغییر دستگاه اجرایی است که پیمانکاران را در بلاتکلیفی گذاشته است. باید این بلاتکلیفی حل شود تا بتوانیم مقدمات بهره‌برداری از این پروژه را فراهم آوریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه طرح راه‌آهن قزوین – رشت – انزلی قرار بود در بودجه 97 آورده شود اظهار کرد: بر این اساس مقرر بود پروژه قزوین – رشت جدا و رشت به آستارا نیز جداگانه اجرا و به دو طرح تبدیل شود اما در بودجه 97 این کار انجام نشد.

خادمی یادآور شد: با توجه به این مسئله به لحاظ قانونی نمی‌توان نصف پروژه را تغییر داد و آن را به یک دستگاه دیگر واگذار کرد.

وی درباره راه‌آهن خواف-هرات نیز گفت:‌ در این پروژه فقط 2 کیلومتر از عملیات اجرایی تا مرز غوریان باقیمانده و “بالاست‌ریزی” در 60 کیلومتری داخل مرز افغانستان در حال اجراست. ضمن این‌که زیرکوب نیز در آینده نزدیک کار خود را آغاز می‌کند و احتمالا عملیات اجرایی این پروژه تا پایان تابستان به اتمام خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به وام کشور آذربایجان برای اجرای پروژه رشت – آستارا بیان کرد: طرف حساب این پروژه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است که با راه‌آهن آذربایجان پروتکل دارد با توجه به اینکه دستگاه اجرایی این پروژه تغییر کرده کار برای شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور سخت شده است.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه با بیان اینکه در حال مذاکره با سازمان برنامه و بودجه هستیم تا بخش نیمه‌تمام پروژه مذکور را به شرکت زیرساخت واگذار کند گفت: حدود 80 درصد از منابع مالی تزریق شده دولت برای پروژه کنارگذر جنوبی تهران پرداخت شده است.

خادمی با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء بیان کرده تا پایان سال این پروژه را تحویل می‌دهد درباره آزادراه تهران – شمال افزود: برآورد شرکت ساخت این است که قطعه یک آزادراه مذکور اواخر آبان ماه سال جاری به اتمام می‌رسد اما بنیاد مستضعفان و شرکت آزادراه تهران – شمال اعلام کرده‌اند تابستان امسال این قطعه را به پایان می‌رساند.

پیشرفت 32.5 درصدی فاز اول راه‌آهن چابهار – زاهدان

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با یادآوری اینکه فاز اول راه‌آهن چابهار – زاهدان به طول 610 کیلومتر از طریق منابع داخلی شرکت ساخت در حال اجراست اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه 32.5 درصد است ضمن آنکه زیرسازی آن 44 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خادمی با بیان اینکه اولویت اول ما اتمام خط آهن چابهار – ایرانشهر است که هم اکنون در زیرسازی 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال 150 کیلومتر راه‌آهن چابهار – زاهدان آماده ریل‌گذاری می‌شود.

وی از مذاکره با هندی‌ها برای تامین مالی این پروژه خبر داد و گفت: در مذاکرات اخیر وزیر امور خارجه کشورمان با طرف هندی این مسئله مطرح شده است. بر این اساس قرار است در قالب یک خط اعتباری بزرگ است که هم این پروژه در آن است هم این‌که برای تامین لکوموتیو و ریل برای این پروژه پیش‌بینی شده است. در صورت بازگشایی این خط اعتباری از سوی هندی‌ها مشکلات مالی و فنی پروژه مذکور برطرف می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از برآورد 10 هزار میلیارد تومان (18.2 میلیارد یووان) برای اجرای راه‌آهن گرگان – بجنورد – مشهد خبر داد و گفت: حدود 15 روز پیش قرارداد تجاری این پروژه با یک شرکت چینی و جوینت آستان قدس رضوی امضا و ابلاغ شد. منتظریم ببینیم بازخورد این همکاری چگونه است یعنی این‌‌که شرکت چینی و جوینت آستان چع عملکردی دارند تا بتوانیم درباره پروژه‌های دیگر نیز با آنها همکاری کنیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=6210

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.