• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

رشد سه برابری صادرات از مرز سرخس در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل

  • کد خبر : 17129
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
رشد سه برابری صادرات از مرز سرخس در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل

0 (0) رشد سه برابری صادرات از مرز سرخس در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل مدیرکل راه آهن خراسان گفت: در دو ماهه نخست سال 98، 215 هزارتن محموله صادراتی با سه هزار و چهارصد دستگاه واگن بارگیری و به مقاصد کشورهای آسیای میانه از طریق مرز ریلی سرخس […]

0
(0)

رشد سه برابری صادرات از مرز سرخس در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: در دو ماهه نخست سال 98، 215 هزارتن محموله صادراتی با سه هزار و چهارصد دستگاه واگن بارگیری و به مقاصد کشورهای آسیای میانه از طریق مرز ریلی سرخس صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 برابر افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی راه آهن خراسان، مصطفی نصیری ورگ با اعلام این خبر افزود: استان خراسان رضوی با بارگیری 189 هزار تن کالای صادراتی، رتبه نخست صادرات ریلی کشور را به خود اختصاص داده است که دارای سهم 78 درصدی از کل می‌باشد. همچنین ایستگاه شهید مطهری دارای رتبه نخست صادرات ریلی می‌باشد به طوری که در سال جاری 111 هزار تن بارگیری صورت گرفته و نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 9 برابری داشته است.
وی در خصوص دلایل رشد صادرات به کشورهای آسیای میانه افزود: با افزایش زیرساخت ها از قبیل توسعه خطوط تخلیه و بارگیری، توسعه سکوها جهت تسریع در امر بارگیری و احداث ساختمان اداری جهت استقرار بازرگانان و سازمان های مرتبط با حمل و نقل در ایستگاه شهید مطهری، ظرفیت بارگیری همزمان، از 50 دستگاه واگن به 250 دستگاه واگن افزایش یافته است. بازار جدید سیمان درکشور ازبکستان برای اجرای پروژه های زیربنایی آن کشور، تلاش در جهت تامین واگن مورد نیاز صادرکنندگان توسط راه آهن و بخش خصوصی از کشورهای آسیای میانه، افزایش تعامل و جلسات چندجانبه با واحد های تولیدی و … سایر دلایل رشد صادرات در سال جاری می‌باشد.
مدیر کل راه آهن خراسان اظهار داشت: با توجه به مزایای حمل و نقل ریلی از جمله کاهش مصرف سوخت و افزایش ضریب ایمنی و همچنین در راستای حمایت از کالای ایرانی، رونق اشتغال و تحقق به اقتصاد مقاومتی، افزایش صادرات از طریق شبکه ریلی، سبب افزایش درآمد واحدهای تولیدی و همچنین جذب بازارهای جدید در کشورهای آسیای میانه می‌گردد.
مصطفی نصیری ورگ تاکید کرد: عمده کالای صادراتی از مرز سرخس، سیمان با سهم 85 درصدی بوده است. همچنین عمده مقاصد آن نیز کشور ازبکستان با سهم 86 درصدی و ترکمنستان، قزاقستان و… از دیگرکشورهای مقصد صادرات از مرز سرخس می‌باشند.
مهندس نصیری ورگ در پایان افزود: حمل و نقل از جمله بخش‌های زیربنایی اقتصاد است كه فرآیند توسعه اقتصادی را تحت تاثیر قرارداده و اساس مبادلات بازرگانی و كلید توسعه اقتصادی و اجتماعی را رقم می زند و در این بین صادرات به ویژه صادرات غیر نفتی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا كه ضمن ایجاد ارزش افزوده بالا، وضعیت اشتغال در جامعه جوان ایران را بهبود ‌بخشیده و سبب كسب درآمدهای ارزی برای تأمین نیازهای وارداتی در كشور می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=17129

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.