• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

رشد ۱۳۳ درصدی تخلیه کالا در راه آهن شمال۲

  • کد خبر : 29196
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
رشد ۱۳۳ درصدی تخلیه کالا در راه آهن شمال۲
مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: طی چهار ماه نخست امسال ۵۷۲ هزار و ۳۸ تن کالا در راه آهن شمال ۲ تخلیه شد که نسبت به ۲۴۵ هزار و ۷۵ تن مدت مشابه پارسال رشد ۱۳۳ درصدی را نشان می دهد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا، غلامحسین ولدی  با بیان اینکه پارسال همین زمان  ۲۴۵ هزار و ۷۵ تن کالا تخلیه شده بود، افزود: همچنین امشال ۴۴۱ هزار و ۸۲ تن کالا دیگر هم در این راه آهن بارگیری شده که نسبت به ۲۶۲ هزار و ۳۷۹ تن مدت مشابه پارسال رشد ۶۸ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: طی همین مدت؛ در حوزه بارگیری، ۲۲۱ درصد و در زمینه تخلیه نیز ۱۱۵ درصد برنامه ابلاغی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در راه آهن شمال ۲ محقق شده است.

وی بیان کرد: طی امسال در مجموع ۱۴۶ هزار و ۲۸۵ تن کالا در پایانه ریلی آستارا حمل شده که نسبت به ۱۱۱ هزار و ۱۲۴ تن مدت مشابه پارسال، ۳۲ درصد افزایش دارد.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: همچنین  در این مدت در مجموع ۷۵ هزار و ۷ تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا به کشور آذربایجان صادر شده که نسبت به سال قبل در همین زمان که ۳۲ هزار ۳۱۸ تن رقم کالای صادراتی استان به این کشور بوده  ۱۳۲ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی ۶۰ هزار و ۸۵۲ تن کالا از طریق این پایانه وارد شده که رشد ۵ درصدی نسبت به سال قبل دارد چنانکه پارسال ۵۸ هزار و ۱۰۳ تن کالای وارداتی به این پایانه داشته ایم.

ولدی با بیان اینکه عمده کالاهای ترانزیتی و وارداتی در پایانه ریلی آستارا شامل چوب، الوار، عدس، گندم و جو بوده است، افزود : مقصد اصلی بارهای ترانزیتی پایانه ریلی آستارا عراق بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سیمان، کلینر، مواد شیمیایی، کاشی، آهن آلات و لوازم خانگی عمده کالاهای صادراتی از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان است.

وی گفت: از روزهای نخست امسال تاکنون تقریبا ۱۶۷ هزار تن مصالح خاکی مورد نیاز پروژه راه آهن رشت _ انزلی و پروژه تعریف جاده جیرده از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی راه آهن شمال ۲ از مبدأ لوشان و منجیل تامین شد.

وی افزود: همچنین در این مدت بیش از ۵۱ هزار تن موارد اولیه کارخانه های فولاد استان گیلان توسط ناوگان ریلی تامین شده است.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ بیان کرد: امسال ۱۳ هزار و ۵۳۰ تن ذرت،  ۴۶ هزار و ۳۰۵ تن کنجاله سویا مصرفی واحدهای دام و طیور استان توسط ناوگان راه آهن شمال ۲ تامین شد.

وی تاکید کرد: حمل کالا توسط ناوگان حمل و نقل ریلی با توجه به مقرون به صرفه بودن این شیوه حمل و نقل، ظرفیت بزرگی برای جهش تولید که مورد تاکید مقام معظم رهبری، به شمار می رود.

به گزارش ایرنا،  نیمه اسفندماه سال ۹۷ راه آهن قزوین – رشت با حضور رئیس جمهوری به طور رسمی افتتاح شد.

یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل نوستراک شمال – جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه آهن رشت – قزوین مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است.  
اولین محموله بار گیلان از طریق خط ریلی نیز نیمه اردیبهشت ماه سال گذشته از مبدأ خوزستان به رشت رسید.

همچنین راه آهن آستارا-آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین سال ۹۷ افتتاح شد و هم اکنون کالاهای وارداتی و صادراتی در بارانداز راه آهن آستارا بارگیری و تخلیه شده و با کامیون ها به نقاط مختلف ایران حمل می شود و بعد از اتصال ریلی آستارا به رشت و تکمیل کریدور شمال – جنوب، انتقال کالا به وسیله راه آهن از جنوبی ترین بنادر به آستارا و خارج از ایران میسر خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی برخوردار است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29196

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.