• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

رشد ۲۸ درصدی حمل ونقل بین‌المللی در پایانه ریلی آستارا

  • کد خبر : 21726
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
رشد ۲۸ درصدی حمل ونقل بین‌المللی در پایانه ریلی آستارا
سرپرست اداره‌کل راه‌آهن شمال ۲ گفت: طی هفت ماه گذشته ۱۹۲ هزار و ۲۹۵ تن کالا در پایانه مرزی ریلی آستارا حمل شده که این میزان نسبت به ۱۵۰ هزار و ۴۳۰ تن مدت مشابه پارسال، ۲۸ درصد رشد داشته است.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از ایرنا ،غلامحسین ولدی در زمینه بار و ترانزیت پایانه ریلی آستارا گفت: میزان واردات کالا طی مدت هفت ماه امسال در پایانه ریلی آستارا ۹۸ هزار و ۸۰۰ تن بوده که نسبت به ۶۵ هزار و ۵۲ تن مدت مشابه پارسال رشد ۵۲ درصدی را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: عمده کالاهای ترانزیتی  و وارداتی در پایانه ریلی آستارا شامل چوب، الوار، عدس، گندم و جو بوده و کشور عراق مقصد اصلی بارهای ترانزیتی پایانه ریلی آستارا می باشد.

وی بیان کرد: طی مدت هفت ماه امسال ۵۹ هزار ۱۵۳ تن کالا از طریق پایانه مرزی ریلی آستارا صادر شده است.

سرپرست اداره کل راه آهن شمال ۲ افزود: سیمان، کلینر، مواد شیمیایی، کاشی، آهن آلات و لوازم خانگی عمده کالاهای صادراتی از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان است.

وی خاطرنشان کرد: میزان ترانزیت کالا در مدت هفت ماه امسال در پایانه ریلی آستارا ۳۴ هزار و ۳۴۲ تن بوده که نسبت به ۱۷ هزار و ۹۸۲ تن مدت مشابه پارسال رشد ۹۱ درصدی داشته است.

به گزارش ایرنا نیمه اسفندماه سال گذشته راه آهن قزوین – رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت هایی خارجی، به طور رسمی افتتاح شد. راه آهن قزوین – رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران – تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد. 
اولین محموله بار گیلان از طریق خط ریلی نیز نیمه اردیبهشت ماه جاری از مبدأ خوزستان به رشت رسید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=21726

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.