• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

رشد ۵ برابری صادرات به کشورهای آسیای میانه از مسیرهای ریلی

  • کد خبر : 14057
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
رشد ۵ برابری صادرات به کشورهای آسیای میانه از مسیرهای ریلی

0 (0) بارگیری همزمان به ۱۵۰ دستگاه واگن افزایش یافت؛ رشد ۵ برابری صادرات به کشورهای آسیای میانه از مسیرهای ریلی بارگیری به مقاصد کشورهای آسیای میانه از طریق مرز ریلی سرخس نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ برابر شده است. به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محمدهادی ضیایی مهر مدیرکل […]

0
(0)

بارگیری همزمان به ۱۵۰ دستگاه واگن افزایش یافت؛

رشد ۵ برابری صادرات به کشورهای آسیای میانه از مسیرهای ریلی

بارگیری به مقاصد کشورهای آسیای میانه از طریق مرز ریلی سرخس نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ برابر شده است.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محمدهادی ضیایی مهر مدیرکل راه آهن خراسان با اعلام این خبر گفت: در ده ماهه سال جاری، ۲۳۱ هزار تن محموله صادراتی با سه هزار و ۷۰۰ دستگاه واگن از ایستگاه شهید مطهری بارگیری و به مقاصد کشورهای آسیای میانه از طریق مرز ریلی سرخس صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵ برابری را ثبت کرده است.
وی توضیح داد: ایستگاه شهید مطهری در حوزه صادرات ریلی کشور با سهم ۳۴ درصدی از کل و سهم ۴۳ درصدی از صادرات در مرز ریلی سرخس قرار دارد.
وی با بیان بارگیری همزمان ۱۵۰ دستگاه واگن، ادامه داد: با افزایش زیرساخت ها از قبیل توسعه خطوط تخلیه و بارگیری، توسعه سکوها جهت تسریع در امر بارگیری و احداث ساختمان اداری جهت استقرار بازرگانان و سازمان های مرتبط با حمل و نقل، ظرفیت بارگیری همزمان از ۳۰ دستگاه واگن به ۱۵۰ دستگاه واگن افزایش یافته است.
ضیایی مهر تاکید کرد: عمده کالاهای صادراتی از ایستگاه شهید مطهری، سیمان با سهم ۷۴ درصدی بوده و عمده مقاصد آن نیز کشور ازبکستان با سهم ۸۵ درصدی و ترکمنستان، تاجیکستان، قزاقستان و افغانستان از دیگرکشورهای مقصد صادرات از ایستگاه شهید مطهری است

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14057

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.