• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

رشد ۹۵ درصدی تولید ناوگان ریلی

  • کد خبر : 23314
  • ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
رشد ۹۵ درصدی تولید ناوگان ریلی
مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از رشد 95 درصدی تولید ناوگان ریلی در کشور خبر داد.
0
(0)
به گزارش خبرنگار ریل نیوز، امروز از ۲۴۳ دستگاه ناوگان ریلی در بخش مسافری، باری خودکشش لکوموتیو با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت راه آهن به بهره برداری رسید.
در این مراسم سعید رسولی مدیر عامل شرکت راه آهن با بیان ایکه برای دومین بار از ناوگان ریلی تولید داخل بهره برداری می‌کنیم گفت: در ۵ ماه اول امسال ۲۱۳ دستگاه ناوگان ریلی و امروز ۲۴۳ دستگاه ناوگان ریلی به بهره برداری رسیده است.
مدیر عامل شرکت راه آهن با اشاره به اینکه تا امروز ۴۵۶ دستگاه انواع واگن باری، مسافری خودکشش صد در صد تولید داخل ساخته و به ناوگان ریلی کشور اضافه شده است گفت:تولید ناوگان ریلی امسال در مقایسه با سال گذشته رشد ۹۵ درصدی داشته است  این امر در راستای حمایت از تولید داخل و ملی بوده و ما توانسته ایم تمامی ۴۵۶ دستگاه را صد در صد توسط تولید کنندگان داخلی بسازیم در نتیجه لازم است تا ما از تمامی شرکت کنندگان داخلی و مالکان تقدیر تشکر می‌کنیم.
رسولی با اشاره به اینکه علاوه بر منابع داخلی شرکت‌ها که از درآمد‌ها و هزینه‌های خود جهت ساخت این واگن‌ها استفاتده شده از بسته‌های حمایتی دولت هم استفاده شده است، افزود: تا کنون ۳ بسته حمایتی ازجمله ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، تبصره ۱۸ و بازار سرمایه برای حمایت از نهضت تولید داخل استفاده کرده‌ایم.
مدیر عامل شرکت راه آهن با یادآوری اینکه روز گذشته اولین مرحله از کمک ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید به حساب راه شرکت آهن واریز شده است تصریح کرد: ۱۸ میلیارد تومان جهت تقویت تولید بخش حمل و نقل ریلی به حساب شرکت راه اهن واریز شد و ما برای دریافت این منابع مالی تلاش‌های بسیار زیادی را انجام داده‌ایم.
وی تاکید کرد: با حمایت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت روز گذشته اولین مرحله از حساب‌ها و منابع مالی دریافت شد و شرکت‌های حمل و نقل ریلی روی این منابع مالی حساب‌های ویژه‌ای را باز کرده‌اند.
مدیر عامل شرکت راه آهن همچنین افزود: در لایحه بودجه امسال و تبصره ۱۸ هم اقداماتی بسیار زیادی انجام شده و امیدواریم در سال‌های آینده با قدرت بیشتری در این حوزه اقدامات بیشتری صورت گیرد.
رسولی توضیح داد: تا پایان امسال و اسفند ماه جشن دیگری در حوزه تولید ناوگان برگزار خواهیم کرد و تعداد ناوگان قابل توجه دیگری هم به ناوگان ریلی کشور اضافه خواهد شد.
وی در پایان گفت: شرکت راه آهن بسیج‌وار و جهادی در حوزه حمل و نقل ریلی فعالیت می‌کنند و ما امیدواریم به صورت کمی و کیفی این بخش را توسعه دهیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23314

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.