• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

رشد 101 درصدی بار گیری کانتینر در اداره کل راه آهن قم

  • کد خبر : 2597
  • ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
رشد 101 درصدی بار گیری کانتینر در اداره کل راه آهن قم

0 (0) ‍ مدیر کل راه آهن قم مطرح کرد: رشد 101 درصدی بار گیری کانتینر در اداره کل راه آهن قم / استقبال شهرکهای صنعتی استان قم از قطار های باری مدیر کل راه آهن قم با اشاره به میزان رشد بارگیری کانتینر در سال 96 نسبت به مدت مشابه سال 95، افزود: میزان […]

0
(0)

‍ مدیر کل راه آهن قم مطرح کرد:

رشد 101 درصدی بار گیری کانتینر در اداره کل راه آهن قم /

استقبال شهرکهای صنعتی استان قم از قطار های باری

مدیر کل راه آهن قم با اشاره به میزان رشد بارگیری کانتینر در سال 96 نسبت به مدت مشابه سال 95، افزود: میزان تخلیه کانتینر از ابتدای سال 96 تا دی ماه همین سال نسبت به مدت مشابه در سال 95، با رشد چشمگیر 101 درصدی همراه بوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن قم محسن اعتماد روز سه شنبه 26/10/96 طی مصاحبه ای با بیان اینکه استقبال خوبی از حمل و نقل ریلی بویژه در بخش باری را در چند ماه گذشته از سوی تولید کنندگان و همچنین شهرک های صنعتی استان شاهد بودیم خاطرنشان کرد: در پی افزایش فعالیت های بازاریابی و جلسات، مذاکرات و مکاتباتی که با مدیران شهر صنعتی کاوه و صاحبان کالاها صورت گرفت بخشی از بار این مناطق به صورت کانتینربه ریل منتقل شد.

وی اظهار کرد:تخلیه کانتینر در سال 95 مجموعا 158 دستگاه بوده که این میزان ، از ابتدای سال تا 25 دی ماه سال 96 با رشد چشمگیری به 318 دستگاه افزایش یافته است.

وی اذعان کرد:کانتینر های مذکور از بنادر جنوبی مانند بندر امام و بندر عباس بارگیری و به شهرک صنعتی کاوه انتقال می یابند.

مدیرکل راه آهن قم، همچنین وجود شهرک های صنعتی استان و اتصال این مراکز به خطوط ریلی را مهم پر اهمیت دانست و عنوان کرد:با توجه به موقعیت استراتژیک استان قم و قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و غرب وبه شرق ظرفیت خوبی است تا شهرکهای صنعتی از این موقعیت استفاده کرده و کالاهای خود را از طریق ریل به دیگر نقاط کشور ارسال و دریافت کنند.

اعتماد افزود:راه آهن قم در نظر دارد تا بخش اعظمی از بار استان را به ریل منتقل کند و این مهم مستلزم حمایت های دولتی و بویژه بخش خصوصی را میطلبد در همین رابطه نیز تفاهم نامه هایی را با گمرک استان،شهرک صنعتی شکوهیه و شهرک صنعتی کاوه امضا کرده ایم.

ایشان با تاکید بر اینکه در حال حاضر شهرک صنعتی کاوه و معدن بالاست انجیلاوند به شبکه ریلی استان متصل هستند بیان کرد: در آینده با گسترش خطوط ریلی واتصال آن به شهرک های صنعتی دیگر استان همچنین فرودگاه و منطقه ویژه سلفچگان از ظرفیت موجود استفاده بهینه انجام داد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2597

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.