• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

رشد 11 درصدی بارگیری، 20 درصدی صادرات و 35 درصدی خالص تن کیلومتر در راه آهن شرق

  • کد خبر : 10282
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
رشد 11 درصدی بارگیری، 20 درصدی صادرات و  35 درصدی خالص تن کیلومتر در راه آهن شرق

0 (0) مدیرکل راه آهن شرق خبر داد: رشد 11 درصدی بارگیری در راه آهن شرق مدیر کل راه آهن شرق گفت: در شش ماهه اول سال 1397 بارگیری در این اداره کل نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد رشد داشته است. به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق: حسن ماسوری […]

0
(0)

مدیرکل راه آهن شرق خبر داد:

رشد 11 درصدی بارگیری در راه آهن شرق


مدیر کل راه آهن شرق گفت: در شش ماهه اول سال 1397 بارگیری در این اداره کل نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد رشد داشته است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق: حسن ماسوری گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در چند ماه اخیر و تلاش مضاعف کارکنان این اداره کل شاهد افزایش چشمگیر شاخص های حمل بار در شش ماهه اول سال 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته و نیز در مقایسه با سایر نواحی راه آهن جمهوری اسلامی ایران هستیم.
وی افزود: در شاخص تناژ بارگیری در امسال به میزان سه میلیون و 13 هزار و 780 تن بار شامل سنگ آهن، سیمان، بالاست، زغالسنگ و کنسانتره سنگ آهن در این منطقه حمل شده است که بدون احتساب دو مبدا بارگیری در ایستگاه‌های سه چاهون و بیشه در نسبت به شش ماهه اول سال گذشته بارگیری دو میلیون و 713 هزار و 724 تن از رشد 11 درصدی برخوردار است و درآمد حاصل از بارگیری ناحیه نیز 73 درصد رشد داشته است.
مدیر کل راه آهن شرق گفت : در شاخص تن کیلومتر خالص بار حمل شده نیز با دو میلیارد و 615 میلیون و 946 هزارو 434 تن‌کیلومتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته سال گذشته با یک میلیارد و 941 میلیون 647 هزار 68 تن کیلومتر شاهد رشد 35 درصدی بوده‌ایم و تن کیلومتر بار ناخالص حمل شده توسط این اداره کل در شش ماهه اول امسال نیز چهار میلیارد و 402 میلیون و 485 هزارو 895 تن کیلومتر می باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان سه میلیارد و 429 میلیون و 534 هزار و 949 تن کیلومتر از رشد 28 درصدی برخوردار است.
وی ادامه داد: عمده این بارها از مبدا معادن سنگ آهن سنگان، معادن زغال سنگ پروده و تربت حیدریه بارگیری و به مقاصد بندرعباس، زرین شهر اصفهان، جلال آباد کرمان، فولاد خراسان و کشور ترکمنستان حمل می شوند.

ماسوری تناژ صادرات این اداره کل را 49 هزار و 246 تن اعلام کرد که به نسبت صادرات شش ماهه سال گذشته به میزان 41 هزار و 9 تن 20 درصد رشد دارد و درآمد صادرات نیز از رشد 113 درصدی برخوردار است.
وی راه آهن شرق ( خط آهن بافق – طبس – مشهد) را بعنوان محور طلایی و رگ حیاتی خط آهن ترانزیتی کشور دانست و خاطرنشان ساخت: معادن سنگ آهن سنگان در شرق استان خراسان رضوی با دارا بودن ذخیره بیش از 2/1 میلیارد تن سنگ آهن بزرگترین ذخایر خاورمیانه و پایتخت سنگ آهن ایران و یکی از غنی ترین مناطق جهان از نظر معادن سنگ آهن است به نحوی که در حال حاضر سالانه 7 میلیون تن سنگ آهن ( به فرم دانه بندی ، کنستانتره و گندله ) از معادن فعال در سنگان استخراج و به مقاصد کارخانه های ذوب آهن ، فولاد و بنادر جنوبی کشور جهت صادرات ارسال می گردد که حدود 40% آن توسط راه آهن حمل می شود.

مدیرکل راه آهن شرق افزود: در افق 1400 حمل 25 میلیون تن بار از منطقه سنگان برآورد شده است که می بایست بخش عمده ای از این بار با شبکه ریلی حمل شود که با ظرفیت های بسیار خوب این منطقه تحقق این مهم دور از دسترس نیست دراین راستا با سرمایه گذاریهای عظیم، کارخانجات و صنایع مرتبط بسیاری در منطقه ایجاد و یا در حال احداث میباشد. اهمیت این چشمه بارگیری برای حمل و نقل ریلی و مزایای اقتصاد ملی و منافع جامعه از حمل این بار عظیم توسط راه آهن باعث شده توسعه زیر ساخت ها ، ارتقاء ظرفیت شبکه ریلی و شناسایی و رفع گلوگاه ها مورد توجه مسئولین قرارگیرد چرا که براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه بایستی حمل بار از جاده ها به ریل منتقل گردد.
لازم به ذکر است اداره کل راه آهن شرق با 1000 کیلومتر خط اصلی بزرگترین منطقه ریلی کشور است که در محدوده سه استان خراسان رضوی، جنوبی و یزد واقع شده و علی رغم قدمت کم توانسته است در بسیاری از شاخص های عملکردی از نواحی با سابقه راه آهن سبقت بگیرد.

روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=10282

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.