• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

رعایت اصول مشتری مداری برای تجاری شدن رجا

  • کد خبر : 24903
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
رعایت اصول مشتری مداری برای تجاری شدن رجا
مسئولیت اصلی در جابه‌جایی‌ها و خدمات رسانی به مسافران به ویژه زائران بارگاه امام رضا بر دوش رؤسا و مأموران مؤظف قطار‌هاست.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از آریا، مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: مسؤولیت و بار اصلی در جابه‌جایی‌ها و خدمات رسانی به مسافران به ویژه زائران بارگاه امام رضا بر دوش رؤسای قطار و مأموران مؤظف قطار‌ها اعم از؛ ترنست‌رانان، سرمهمانداران، مهمانداران، مأموران فنی و خدماتی است.
محمد رجبی در مراسم تجلیل از مأموران برگزیده قطارها، در خصوص برگزاری این برنامه افزود: این برنامه به رسم یک سنت هر ساله در رجا برای مأمورانی است که مجبورند برای خدمات دهی به هموطنان همیشه در سیر باشند، برگزار شده است، تا از تلاش این همکاران قدرانی شود.
وی در خصوص بخش‌های مختلف رجا که در خدمات دهی مستقیم به مردم فعال هستند گفت: مجموعه فعالیت‌هایی که در بخش مأموران قطار داریم، یکی شرکت نوین صنعت رجا از شرکت‌های زیرمجموعه رجا و دو واحد دیگر در خود شرکت رجا به نام‌های مدیریت برنامه‌ریزی و نظارت بر سیر قطار‌ها و دیگری اداره کل اعزام و خدمات راهبری است.
رجبی در خصوص سانحه اتفاق افتاده در سال گذشته برای قطار زاهدان و تقدیر از خانواده مرحوم جعفری تیرتاشی همچنین مصدومان سانحه مذکور و دیگر مصدومان سوانح ریلی برای مأموران قطار‌های این شرکت اظهار داشت: یکی از همکاران عزیز و خدوممان که بسیار کوشا و با اخلاق بود، در این حادثه جان خود را از دست داد و تعدادی مصدوم شده‌اند، شرکت رجا تمام تلاش خود را برای بهبود سلامتی این افراد انجام داده و همچنان پیگیر است.
مدیرعامل رجا به جدی گرفتن مباحث ایمنی در قطار‌ها تاکید کرد و افزود: ایجاد مدیریت HSE در رجا برای اهمیت ویژه قائل شدن به این موضوع بود و امیدواریم با تلاش‌هایی که همکاران‌مان در این مدیریت انجام می‌دهند میزان خطر را به حداقل‌ترین حد ممکن برسانیم.
رجبی با اشاره به بنیان رجا که بر اساس مشتری مداری است گفت: باوجود تمام مسایل و مشکلاتی که بعضاً برای قطار‌ها در سیر به دلایل گوناگون بوجود می‌آید، تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا مسافران ما از خدماتی که ارائه می‌دهیم راضی باشند.
وی به رعایت اصول مشتری مداری برای تجاری شدن و اهمیت آموزش در این خصوص اشاره کرد و افزود: در این راستا باید ۶ اصل طلایی مدیریتی برای اصول مشتری‌مداری شامل: رفتار صمیمانه و دوستانه با مشتریان، داشتن زبان بدن مناسب برای مهمان‌نوازی، شنونده خوب بودن، صادق بودن، تعهد داشتن به حرف‌هایی که زده می‌شود و حفظ خونسردی در مواقع مهم و ایجاد حس آرامش در مشتریان مورد توجه ویژه قرار گیرد تا به اصل مهم که همان تجاری سازی است برسیم.
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا اهمیت دادن به اصول فوق در تمام ارکان شرکت به طور ویژه توسط کلیه مأموران قطار‌ها را مورد تأکید ویژه قرار داد و اظهار داشت: در این راستا یکی از مهم‌ترین اقدام‌ها راضی نگه داشتن مسافران از خدمات ارائه شده به آن‌ها در طول مسیر سیر است.
رجبی به اهمیت بهداشت و تمیزی در قطار‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: همه دست‌اندرکاران باید برای ضدعفونی کردن قطار‌ها از مواد ضد عفونی کننده خاص و در بازه زمانی‌های کوتاه‌تر همچنین رعایت بهداشت توسط مأموران با استفاده از دستکش و ماسک اهتمام ویژه داشته باشند.
در پایان این مراسم، از مأموران برگزیده قطار‌ها در سطوح رئیس قطار، ترنست‌ران، سرمهمانداران و مهمانداران، مأموران فنی تقدیر ویژه به عمل آمد.

باید به دنبال ارائه خدمات برتر به مشتریان بود
مدیرعامل هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی نیز در مراسم تجلیل از مأموران برگزیده قطار‌های شرکت رجا، از تلاش و پشتکار همچنین زحمات آنان قدردانی کرد.
وی گفت: به سهم خود و به نمایندگی از مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی- از زحمات اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و مدیران رجا همچنین کارکنان خدوم این شرکت برای خدمت‌رسانی به هموطنان گرامی و تداوم آن با توجه به قدمت این شرکت، سن بالای ناوگان، مشکلات متعدد در تأمین قطعات و تعمیرات قطار‌ها تشکر و قدردانی ویژه دارم.
علی رحیم پور افزود: رجا باید تیمی عملیاتی داشته باشد تا بتواند کیفیت خدمات در حد ۵ ستاره ارائه دهد و کمترین آسیب را به محیط زیست برساند.
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و تلاش‌هایی در حال پیگیری است تا مجموعه واگن پارس به رجا ملحق شود و با اقداماتی که جدیداً صورت گرفته این شرکت را قوی‌تر از گذشته کنیم.
مدیرعامل هگتا با اشاره به مجموعه‌های هتلی و اقامتی در زیر مجموعه هگتا گفت: علاوه بر هم افزایی جهت ارائه خدمت به هموطنان گرامی و بهبود و ارتقای خدمات، از این ظرفیت برای استفاده کارکنان و گردهمایی‌های اینچنین استفاده کرد.
رحیم‌پور با بیان این نکته که باید به دنبال ارائه خدمات برتر به مشتریان بود، اظهار داشت: در حوزه ارتقای کیفیت خدمات باید به اصل تضمین کیفیت خدمات رسید و آن را دنبال کرد.
وی گفت: باید به دنبال این بود تا مشتری ناراضی به مشتری راضی و مشتری راضی به مشتری خیلی راضی و عالی تبدیل شود.
مدیرعامل هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی با ذکر خاطره‌ای از سفر با قطار مشهد به تهران در سال‌های دور افزود: گردشگری رسیدن به لحظات خوش است و وظیفه ما و همکارانمان این است که لحظات و خاطرات خوش در سفر ایجاد شود.
رحیم‌پور با بیان اینکه صنعت گردشگری و حمل و نقل انسان محور، مشتری محور و تقاضا محور است، خاطرنشان کرد: در مسیر خدمات‌رسانی شما با روحیات مشتریان سروکار دارید، بنابراین تحمل و صبرتان باید بیشتر باشد تا بتوانید مهمان را تکریم کنید، بر این اساس اولین وظیفه ما در حوزه قطار‌های رجا “احترام” است.
وی با اشاره به اینکه احترام باید همه جانبه باشد مثل؛ احترام به خود، احترام به همکار و احترام به مشتری، افزود: در هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی تلاش می‌کنیم از زحمات شما همکاران گرامی تکریم کنیم، زیرا اعتقاد داریم که از یک کارمند ناراضی نمی‌شود خدمات راضی دریافت کرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=24903

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.