• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

روزانه بیش از سه هزار تن مصالح راهسازی در ایستگاه رشت تخلیه می شود

  • کد خبر : 31028
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
روزانه بیش از سه هزار تن مصالح راهسازی در ایستگاه رشت تخلیه می شود
مدیرکل راه آهن شمال ۲ با اشاره به ظرفیت بالای مسیر ریلی در جابه جایی بار گفت: هم اکنون روزانه افزون بر ۳ هزار تن مصالح راه سازی در ایستگاه راه آهن رشت تخلیه می شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا ، غلامحسین ولدی با اشاره به نوپا بودن راه آهن شمال ۲ گفت: با وجود اینکه کمتر از ۲ سال از راه اندازی راه آهن شمال ۲ می گذرد  اما اکنون در بین ۲۱ منطقه راه آهن، رتبه نهم را در زمینه جابه جایی بار دارد.

وی با بیان اینکه روزانه دهها واگن باری در این مسیر تردد می کند، با بیان اینکه ظرفیت هر واگن باری معادل سه تریلر است، افزود: درصورت تکمیل زیرساخت های لازم در زمینه بارگیری، تخلیه و همچنین اتصال راه آهن رشت به بندر انزلی و آستارا، راه آهن شمال ۲ در زمینه حمل کالا، تحقق اهداف سند چشم انداز برنامه ششم توسعه مبنی انتقال بار از جاده به ریل نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

 وی کاهش هزینه حمل بار  از طریق ناوگان ریلی نسبت به جاده ای، کاهش ترافیک جاده ای و آلاینده های زیست محیطی، صرفه جویی در مصرف سوخت و حمل و نقلی ایمن را از جمله مزایای ناوگان ریلی عنوان و تصریح کرد: انتقال محموله های کالایی با تناژ بالا در مسیرهای طولانی از طریق راه آهن مقرون به صرفه تر است و این مهم در توسعه اقتصادی کشور نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به ایجاد دو سازه تخلیه در ایستگاه راه آهن رشت مبنی بر انتقال مصالح خاکی و راه سازی، بیان کرد: بخشی از مصالح مورد نیاز پروژه های راه سازی از جمله مسیر ریلی رشت _  انزلی هم اکنون از طریق راه آهن جابه جا و تامین می شود.

 وی در ادامه به جا به جایی مسافر در مسیرهای رش- تهران و مشهد و بالعکس اشاره و بیان کرد: رضایت مسافران از نحوه خدمات دهی در قطار و ایستگاه رشت یکی از اولویت های ما است که تلاش می کنیم تا بهترین سطح خدمات به مردم ارائه شود و تمامی مسافران با رضایت از این شیوه حمل و نقل استفاده کنند.

 مدیرکل راه آهن شمال ۲ در بخش دیگری از سخنان خود با  اشاره به نقش رسانه در اطلاع رسانی ها و انعکاس به موقع و صحیح اخبار گفت : ایرنا رسانه ای است که واقع بینانه مسائل و مشکلات جامعه را منعکس می کند.

وی خاطرنشان کرد: خبرگزاری ایرنا به عنوان یک رسانه اصلی و مرجع توانسته است در فضایی بدور از تنش مخاطبان خود را حفظ کند و این مهم برای یک رسانه ارزشمند است.

وی تصریح کرد : نقش رسانه در توسعه اهمیت دارد و باید از این بستر مهم بهره گرفت.

به گزارش ایرنا نیمه اسفندماه سال ۹۷ راه آهن قزوین – رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت هایی خارجی، به طور رسمی افتتاح شد.
راه آهن قزوین – رشت به صورت یک خطه از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران – تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.  
راه آهن قزوین – رشت ۵۳ تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود ۹ کیلومتر پل بزرگ و ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است. یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل نوستراک شمال – جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه اهن رشت – قزوین، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است.  
اولین محموله بار گیلان از طریق خط ریلی نیز نیمه اردیبهشت ماه سال ۹۸ از مبدأ خوزستان به رشت رسید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31028

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.