• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

روز سرنوشت ساز برای صنعت ریلی اسپانیا ؛ پروژه قطار مکه مدینه

  • کد خبر : 2215
  • ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
روز سرنوشت ساز برای صنعت ریلی اسپانیا ؛ پروژه قطار مکه مدینه

0 (0) روز سرنوشت ساز برای صنعت ریلی اسپانیا (پروژه قطار مکه – مدینه) به گزارش خرید بلیط هواپیما به نقل از ایرنا به نقل از روزنامه ال پائیس، قرار است اولین تست کامل این قطار با حمل مسافر روز ۳۱ دسامبر (۱۰ دی ماه) اجرا شود که اعتبار و پرستیژ اسپانیا در این بخش، […]

0
(0)

روز سرنوشت ساز برای صنعت ریلی اسپانیا

(پروژه قطار مکه – مدینه)

به گزارش خرید بلیط هواپیما به نقل از ایرنا به نقل از روزنامه ال پائیس، قرار است اولین تست کامل این قطار با حمل مسافر روز ۳۱ دسامبر (۱۰ دی ماه) اجرا شود که اعتبار و پرستیژ اسپانیا در این بخش، به موفقیت این آزمایش بستگی دارد.
شایان ذکر است که اجرای این پروژه از برنامه اولیه عقب تر است و به خاطر مسائل مختلفی که بعضا خارج از اختیار کنسرسیوم اسپانیایی بوده است، با یک سال تاخیر افتتاح می شود.
فعالیت تجاری این خط نیز قرار است در ماه مارس سال ۲۰۱۸ (اسفند – فروردین ۱۳۹۷) آغاز شود که البته نظر به یک رشته فعالیت های عقب افتاده خود عربستان در بخش ساخت ایستگاه ها، ضمانتی برای آغاز عملیات تجاری این خط در تاریخ مذکور نیست.
در راستای اجرای این طرح قرار است مسیر ۴۵۰ کیلومتری بین مکه و مدینه در مدت زمان کمتر از دو ساعت و نیم طی شود تا به این ترتیب تردد حجاج در موسم حج، تغییر چشمگیری را تجربه نماید.
تعداد مسافرانی که در قرارداد اولیه قطار سریع السیر مکه تعیین شده، بسیار بالا بوده است. هنگامی که در سال ۲۰۱۱ پروژه راه آهن مکه به کنسرسیوم اسپانیایی داده شد، مقامات سعودی تعداد مسافرین آنرا بسیار بالا در نظر گرفتند و رقم ۸۰ میلیون نفر در سال را به شرکت رنفه دادند، اما این شرکت اسپانیایی که در برابر کاری غیر ممکن قرار گرفته بود، سال به سال از ظرفیت مسافران این قطار، کاسته است و طبق آخرین ارزیابی ها، قطار سریع السیر مکه که نام ‘قطار صحرا’ را به خود اختصاص داده، گنجایش جابجایی تنها ۴۰ میلیون مسافر در سال را خواهد داشت.
منابع کنسرسیوم تشکیل شده از ۱۲ شرکت اسپانیایی و ۲ شرکت عربی گفته اند که ظرفیت احتمالی حمل مسافر این قطار بی دلیل بالا بوده و علی رغم کاهش گنجایش قطار، آنها همچنان از این معامله سود خواهند برد.
این کنسرسیوم علاوه بر تعداد مسافران، مشکل جدیدی را در اندازه واگن ها تشخیص داده است. به گونه ای که در پروژه اولیه، حجم یک مسافر معمولی قطار سریع السیر مادرید/بارسلون را در نظر گرفته اند، اما این حجم برای مسلمانی که برای یکبار در عمرش به سفر مکه مشرف می شود، همخوانی ندارد. زیرا زائران با اثاثیه زیادی مسافرت می کنند و حتی ممکن است که کالایی برای فروش همراه خود داشته باشند.
این کنسرسیوم می گوید: ‘در باره زوار و چمدان های آنها با مشکل مواجه هستیم و اندازه و حجم واگن های مسافران برای حمل آنان و بار همراهشان کافی نیستند. این موضوعی است که بارها در باره آن صحبت کرده ایم، اما هیچگاه به راه حل مشخص و رسمی در این باره نرسیده ایم.’ این موضوع بدان معناست که تعداد زائرانی که می توانند از آن استفاده کنند، بازهم کمتر از شمار پیش بینی شده خواهد بود.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2215

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.