• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

روسی‌ها و چینی‌ها جای شرکت‌های اروپایی را می‌گیرند

  • کد خبر : 5305
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
روسی‌ها و چینی‌ها جای شرکت‌های اروپایی را می‌گیرند

0 (0) معاون فنی و زیربنایی راه آهن در گفت‌وگو با ایلنا: روسی‌ها و چینی‌ها جای شرکت‌های اروپایی را می‌گیرند معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با بیان اینکه هنوز شرکت‌های اروپایی فعال در پروژه‌های ریلی تصمیم خود را در برابر خروج امریکا از برجام برای قطع یا ادامه همکاری‌ها با ایران اعلام نکرده‌اند، گفت: در […]

0
(0)

معاون فنی و زیربنایی راه آهن در گفت‌وگو با ایلنا:

روسی‌ها و چینی‌ها جای شرکت‌های اروپایی را می‌گیرند

روسی‌ها و چینی‌ها جای شرکت‌های اروپایی را می‌گیرند

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با بیان اینکه هنوز شرکت‌های اروپایی فعال در پروژه‌های ریلی تصمیم خود را در برابر خروج امریکا از برجام برای قطع یا ادامه همکاری‌ها با ایران اعلام نکرده‌اند، گفت: در صورت برگشت تحریم‌ها شرکت‌های روسی و چینی جای اروپایی‌ها را خواهند گرفت.

مازیار یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره اثرپذیری قراردادها و پروژه‌های ریلی از خروج امریکا از برجام اظهار داشت: در بخش زیربنایی راه آهن پروژه های متعددی با شرکت های اروپایی و آسیایی منعقد شده است. هنوز اروپایی‌ها در برابر رفتار آمریکا واکنشی نشان نداده‌اند بنابراین نمی توان با قطعیت از ادامه یا قطع همکاری با شرکت های اروپایی حرف زد.

وی با تاکید بر اینکه توان داخل برای پاسخ گویی به اغلب نیازهای پروژه های فنی وجود دارد، ادامه داد: در بخش فنی و زیربنایی راه آهن می توان از بخش های داخلی امکانات مورد نیاز را تامین کرد البته وابستگی‌هایی در تامین برخی از تجهیزات به شرکت های خارجی وجود دارد.

معاون فنی و زیربنایی راه آهن افزود: برای تامین ماشین آلات مکانیزم نگهداری از خطوط راه آهن با شرکت اتریشی پلاتر در حال همکاری هستیم که البته این شرکت اروپایی در دوره تحریم های قبلی هم با ایران همکاری می کرد.

یزدانی با تاکید بر اینکه باید منتظر تصمیم و عکس العمل اروپایی‌ها باشیم، گفت: هنوز زود است که بخواهیم پیش بینی یا قضاوتی داشته باشیم چراکه هیچ شرکت اروپایی فعال در پروژه های ریلی اظهار نظری درباره قطع همکاری با ایران نداشته است.

این مقام مسئول تاکید کرد:در صورت برگشت تحریم ها شرکت های روسی و چینی جای اروپایی ها را می‌گیرند.

وی درباره اثرپذیری فاینانس هایی که برای پروژه های ریلی نهایی شده است، گفت:تا کنون دو فاینانس پروژه برقی سازی خط آهن تهران- مشهد با چینی‌ها و برقی سازی خط آهن گرمسار- اینچه برون با روسی‌ها نهایی شده است که گمان نمی رود برای این فاینانس ها در صورت برگشت تحریم ها مشکلی ایجاد شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5305

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.