• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

رونمایی از سامانه استعلام الکترونیکی حریم در مترو تهران

  • کد خبر : 31736
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
رونمایی از سامانه استعلام الکترونیکی حریم در مترو تهران
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از رونمایی سامانه استعلام الکترونیکی حریم مترو به مناسب دهه فجر خبر داد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، سید مناف هاشمی روز سه شنبه درباره رونمایی سامانه استعلام الکترونیکی حریم مترو گفت: در نیمه دوم بهمن ۱۳۹۹ چند اتفاق خوب و قابل توجه در شبکه مترو تهران شکل خواهد گرفت.

وی گفت: شهروندان تهرانی قبلا باید تشریفات اخذ وام اسناد ملکی و استعلام محل ملک مورد نظر در رابطه با قرارگیری در محدوده حریم شبکه مترو را با دشواری فراوانی انجام می دادند که با ایجاد سامانه الکترونیکی استعلام این مشکل رفع می شود.

هاشمی ادامه داد: این امر به موجب همکاری مشترک شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، از طریق فضای مجازی تسهیل شده و به این ترتیب استعلام املاک واقع شده در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، صرفاً از طریق نمایندگان بانک‌ها و دفاتر اسناد رسمی صورت گرفته و نیازی به حضور شهروندان برای اخذ استعلام مربوطه نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: شیوه پاسخ‌گویی حضوری به استعلام‌های حریم و معارضات مترو در تهران طی چند سال اخیر، وقت و انرژی فراوانی از شهروندان تهرانی گرفته و بخصوص در ایام کرونا و با توجه به لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، دردسرهای فراوانی برای ارباب رجوع رقم زده بود.

به گفته معاون شهردار تهران، در شکل جدید کار، نماینده بانک یا دفترخانه با بازگشایی رمز ورود مخصوص خود در تارنمای my.tehran.ir با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که از شرکت مترو دریافت می‌کند، بدون فوت وقت و نیاز به حضور فیزیکی، استعلام مربوطه را از طریق سایت Inquiry.tehran.ir انجام داده و پاسخ لازم را اخذ می‌کند. با این اقدام نرم‌افزاری که حدود ۵ ماه زمان برای طراحی و اجرای آن صرف شد، ضمن جلوگیری از اتلاف وقت ارباب رجوع بابت مراجعه حضوری به شرکت مترو، سرعت اخذ استعلام‌ها نیز افزایش مطلوبی خواهدیافت.

وی همچنین در بازدید خود به همراه مدیرکل حوزه شهردار تهران از برخی ایستگاه های در حال توسعه خط هفت مترو نیز گفت: با وجود مشکلات متعددی که در سال جاری  داشته‌ایم اما اتفاقات خوبی در شبکه مترو پایتخت رخ داده است که کلنگ زنی خط ۱۰ مترو، آغاز عملیات اجرایی پایانه ۵۰ هکتاری آزادگان، احداث ورودی‌های متعدد و همچنین بهره‌برداری از چند ایستگاه در خطوط ۶ و ۷ به همراه افتتاح‌هایی که تا پایان سال ۱۳۹۹ پیش رو داریم، نمونه‌ای از آنها است.

هاشمی خاطرنشان کرد:‌ خوشبختانه قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن را از طریق جلسات متعدد با وزارت کشور دنبال کردیم که به نتایج امیدوار کننده‌ای هم رسیده‌ایم. از طرفی از محل ماده ۱۹ قانون بودجه، مجوز مشارکت بخش خصوصی برای انعقاد قرارداد تولید ۱۰۵ دستگاه واگن را دریافت داشتیم و برای تعمیرات و بازسازی ۲۱ رام قطار نیز توافقات نهایی با سازمان برنامه و بودجه صورت پذیرفته است.

به گفته وی، قرارداد دیگری هم بین شرکت مترو و شرکت واگن‌سازی تهران در حال انعقاد است تا ۱۰۵ دستگاه واگن هم از این طریق به ناوگان حمل و نقل ریلی افزوده شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: افزایش شمارگان واگن‌های مترو از آن جهت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که با توسعه ایستگاهها، قطعا نیازمند ناوگان حمل و نقلی پرشمارتری هستیم تا بتوان از ظرفیت جدید ایجاد شده، بهترین بهره‌برداری ممکن را کرد و سطح بهره‌وری شبکه موجود را ارتقا بخشید.

به گزارش ایرنا، خط مترو تهران در هفت خط و حدود ۱۳۰ ایستگاه فعال است که این ناوگان در خطوط ۶ و ۷ در حال توسعه است.

همچنین عملیات اجرایی خط ۱۰ مترو تهران نیز آغاز شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31736

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.