• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

رکورد ترانزیت بار در تاریخ راه‌آهن شکست

  • کد خبر : 5132
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۹:۳۱
رکورد ترانزیت بار در تاریخ راه‌آهن شکست

0 (0) بابک احمدی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی: هدف‌گذاری برای حمل ۷.۵ میلیون تن بار بین‌المللی از طریق راه‌آهن/ رکورد ترانزیت بار در تاریخ راه‌آهن شکست   معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت شرکت راه‌آهن از هدف‌گذاری برای جابجایی ۳ میلیون تن بار ترانزیتی و حمل ۷.۵ میلیون تن بار […]

0
(0)

بابک احمدی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

هدف‌گذاری برای حمل ۷.۵ میلیون تن بار بین‌المللی از طریق راه‌آهن/ رکورد ترانزیت بار در تاریخ راه‌آهن شکست

 

بابک احمدی معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت شرکت راه‌آهن از هدف‌گذاری برای جابجایی ۳ میلیون تن بار ترانزیتی و حمل ۷.۵ میلیون تن بار بین‌المللی در سال ۹۷ خبر داد.

بابک احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به عملکرد ترانزیت شرکت راه‌آهن در سال ۹۶ و هدف‌گذاری سال ۹۷ در این بخش اظهار داشت: در سال گذشته ۱ میلیون و ۵۸۴ هزار تن بار ترانزیتی از طریق خطوط ریلی کشور حمل شد که رکورد جدیدی در تاریخ راه‌آهن کشور به ثبت رسید.

وی افزود: شرکت راه‌آهن در سال ۹۷ برای دست‌یابی به ترانزیت ۳ میلیون تن بار هدف‌گذاری کرده و به دنبال دستیابی به رکورد حمل ۷.۵ میلیون تن در مجموع بارهای بین‌المللی است.

معاون بهره‌برداری و  سیر و حرکت شرکت راه‌آهن با اشاره به روند پیگیری توافق‌نامه‌های امضاشده در بخش حمل کالا گفت: صادرات ۱ میلیون تن محمولات نفتی و ۱ میلیون تن کلینکر سیمان از طریق راه‌آهن به ازبکستان در مسیر مطلوبی قرار دارد و انتظار می‌رود به‌زودی کار حمل آن آغاز شود.

احمدی خاطرنشان کرد: با حمل این دو محموله از طریق خطوط ریلی ایران، دو میلیون تن به حجم بار صادراتی ریلی کشور اضافه می‌شود.

وی با توجه به اهمیت حمل بارهای بین‌المللی نزد شرکت راه‌آهن از لحاظ سیاسی، استراتژیک و نظام بنگاه‌داری بیان داشت: به‌منظور گسترش فعالیت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی شركت راه‌آهن و هماهنگی بیشتر با راه‌آهن‌های منطقه، تجار و صاحبان بار و نیز دستیابی به اهداف راه‌آهن در توسعه فعالیت‌های ترانزیت و گسترش كریدورهای بین‌المللی، اداره كل جدید بازرگانی بین‌المللی تأسیس شد.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت شرکت راه‌آهن در ادامه با اشاره به حضور شرکت راه‌آهن در نمایشگاه حمل‌ونقل که طی ماه گذشته در روسیه برگزار شد، تصریح کرد: نکته اصلی و قابل‌توجه، سؤالات بیشمار بازدیدکنندگان و مسئولان کشورها از آخرین تصمیمات اتخاذشده و وضعیت راه‌آهن رشت-آستارا بود که بیانگر اهمیت این خط ریلی واقع در کریدور شمال-جنوب نزد صاحبان بار، شرکت‌های حمل‌ونقلی و دولت‌ها است.

گفتنی است، پاویون ملی جمهوری اسلامی ایران با حضور راه‌آهن ایران و چهار شركت حمل‌ونقل بین‌المللی ریلی در راستای سیاست حضور راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی حمل‌ونقل و لجستیك جهت شناساندن ظرفیت‌ها و مزیت‌های حمل‌ونقل و ترانزیت ریلی از مسیر ایران، جذب فورواردرها و شرکت‌های حمل‌ونقل و لجستیك بین‌المللی به بازار ایران و ایجاد شراکت‌های جدید با فراهم‌کنندگان خدمات لجستیكی و حمل‌ونقلی، ارتباط مستقیم با مشتریان و صاحبان بار و نیز ارتقاء فعالیت‌های تجاری ریلی راه‌آهن ایران در طول كریدور ترانزیتی شمال-جنوب در مسكو برپا شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5132

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.