• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

ریل‌گذاری 100 کیلومتر از راه‌آهن چابهار- زاهدان تا پایان سال

  • کد خبر : 2389
  • ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
ریل‌گذاری 100 کیلومتر از راه‌آهن چابهار- زاهدان تا پایان سال

0 (0) ریل‌گذاری 100 کیلومتر از راه‌آهن چابهار- زاهدان تا پایان سال مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای کشور در دیدار با سفیر کشور هند و مقامات یکی از شرکت‌های این کشور در خصوص تفاهم‌نامه ایران و هند درباره همکاری در احداث راه‌آهن چابهار- زاهدان بحث و تبادل نظر کرد. ریل‌گذاری 100 کیلومتر از راه‌آهن چابهار- […]

0
(0)

ریل‌گذاری 100 کیلومتر از راه‌آهن چابهار- زاهدان تا پایان سال

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای کشور در دیدار با سفیر کشور هند و مقامات یکی از شرکت‌های این کشور در خصوص تفاهم‌نامه ایران و هند درباره همکاری در احداث راه‌آهن چابهار- زاهدان بحث و تبادل نظر کرد.
ریل‌گذاری 100 کیلومتر از راه‌آهن چابهار- زاهدان تا پایان سال
تین‌نیوز |
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای کشور در آستانه سفر وزیر راه و شهرسازی به کشور هند ابعاد این همکاری‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد و در خصوص مفاد تفاهم‌نامه احداث راه‌آهن چابهار- زاهدان تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز خیرالله خادمی با تاکید بر توافق‌ همه جانبه دو دولت برای همکاری در بخش حمل‌و‌نقل اظهار داشت: در دیدار با سفیر کشور هند و مقامات یکی از شرکت‌های این کشور در خصوص تفاهم‌نامه ایران و هند درباره همکاری در احداث راه‌آهن چابهار- زاهدان بحث و تبادل نظر کرد.

خادمی روند احداث این پروژه در کشور را با منابع داخلی و تخصص مهندسان ایرانی مثبت ارزیابی کرد و افزود:‌ تاکنون از محل منابع داخلی 300 میلیون دلار در راه‌آهن چابهار-زاهدان هزینه شده است و در حال حاضر با توجه به تفاهم‌نامه امضا شده بین دو کشور خواستار قرارداد تجاری هستیم.

وی مشارکت در حوزه روسازی و زیرسازی این خط ریلی شد و خاطرنشان کرد:‌ در این مرحله فاینانس پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به وضعیت منابع داخلی، همکاری در این حوزه منوط به تامین منابع مورد نیاز این پروژه از سوی دولت هند است.

براساس گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در ادامه این جلسه سفیر کشور هند ضمن ابراز خرسندی و تمایل هند برای همکاری با ایران گفت:‌ طبق جلسات قبلی شرایط تامین مالی این پروژه از سوی کشور هند بررسی شد و نتایج نهایی به زودی اعلام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام نظر قطعی را به بعد از سفر وزیر راه و شهرسازی به هند موکول کرد و گفت:‌ هدف ما نیز ادامه این همکاری به منظور بهره‌مندی دو کشور از مزایای اقتصادی و تجاری راه آهن چابهار- زاهدان است و ادامه مذاکرات و ابعاد این همکاری‌ها در سفر وزیر قطعی می‌شود.

پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال ۴۰ کیلومتر از زاهدان به سمت خاش و ۱۲۰ کیلومتر از چابهار به سمت ایرانشهر آماده ریل‌گذاری می‌شود.
 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2389

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.