• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

ریل ملی ذوب آهن از اصفهان به سوی تبریز بارگیری شد

  • کد خبر : 20375
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱
ریل ملی ذوب آهن از اصفهان به سوی تبریز بارگیری شد
با حضور وزرای راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، اولین محموله ریل قطارهای پر سرعت (۶۰E۱) تولید ذوب‌آهن اصفهان، به شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور تحویل و برای نصب راهی تبریز شد.
0
(0)

به گزارش خبرنگار ریل نیوز، محمد اسلامی  پس از رونمایی از اولین محموله ریل قطارهای پر سرعت (۶۰E۱)، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید باور کنیم توانایی این کشور و ذخایر این سرزمین به قدر کفایت است گفت:این امکانات ارزشمند و توان افزا است تا بتوانیم مسائل کشور را با ان حل و فصل کنیم.

وی با اشاره به رونمایی از محموله ریل ملی و تحویل ان به وزارت راه و شهرسازی که امروز ۳۰ شهریورماه با حضور وزیر صمت، معاونان دو وزارتخانه و نمایندگان مجلس و مسئولین کشوری و استانی در ذوب آهن اصفهان انجام گرفت اظهار داشت: امروز  شاهد افتتاح رسمی خط تولید ریل ملی بودیم، ده‌ها نفر در بیش از ۲۰ سال  پیگیری های پژوهشی لازم برای این پروژه را انجام دادند و در نهایت با همت ذوب‌آهن اصفهان به بار نشست و امروز شاهد به کارگیری این محصول در پروژه‌های عمرانی کشور هستیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: محموله ای که امروز بارگیری شد، به پروژه راه‌آهن بستان آباد-تبریز منتقل می شود همچنین قراردادهایی که تا کنون از سوی سازمان‌ها و شرکت‌های تابع وزارت راه و شهرسازی برای خرید ریل ملی منعقد شده است که با توجه به پروژه‌های توسعه ای که در نظر داریم بازار داخلی این ریل روزافزون خواهد شد.

وی اضافه کرد: ما نه تنها برای پروژه‌های داخلی بلکه برای پروژه هایی که در زمینه صادرات خدمات فنی مهندسی با کشورهای همسایه در حال رایزنی هستیم نیز برای این محصول رایزنی می‌کنیم تا مشتریان بیشتری داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه دشمن با تحریم به دنبال مسدود کردن مسیر پیشرفت کشور است بیان کرد: خود باوری و استفاده از ظرفیت داخلی باعث شکست دشمن در این زمینه می‌شود، تحریم‌هایی که علیه شرکت‌ها، اشخاص، نقل و انتقال پول، شرکت هایی هواپیمایی و کشتیرانی اعمال می‌شود در جهت ناتوان کردن ملت است و ما با تلاش و استفاده حداکثری از ساخت داخل و قدرت شرکت های دانش بنیانی می توانیم این تحریم ها را شکست دهیم.

وی اضافه کرد: قدرت دانش بنیانی کشور همواره موتور محرک اقتصاد کشور است، همچنین برند سازی و قدرت لجستیک کشور که در حال توسعه است نیز می‌تواند اقتصاد را شکوفا کند

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=20375

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.