• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

زمینه حمل ارزانتر و سریعتر مصالح از طریق راه آهن رشت- قزوین فراهم شد

  • کد خبر : 23950
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از حمل مصالح راهسازی از طریق مسیر ریلی رشت - قزوین برای نخستین بار خبر داد و گفت: زمینه حمل ارزانتر مطمئن تر و سریع تر مصالح از طریق این مسیر ریلی فراهم شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا ،ماکان پدرام اظهار کرد:  حمل مصالح  با همکاری اداره کل راه آهن منطقه شمال ۲ و در اختیار گذاشتن واگن های مخصوص حمل شن و ماسه  برای  تسریع در اجرای پروژه های عمرانی، عملیات حمل مصالح راهسازی از طریق راه آهن رشت- قزوین آغاز شده است.
وی تصریح کرد: حمل مصالح راهسازی از طریق این مسیر ریلی علاوه بر اینکه موجب کاهش تردد ماشین های سنگین حمل بار در محورهای مواصلاتی استان خواهد شد، کاهش تصادفات و حوادث جاده ای را  نیز  بدنبال دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان  با برشمردن مزیت های  حمل و نقل از طریق راه آهن خاطر نشان کرد: انتظار می رود تا پیمانکاران بخش خصوصی هم از این روش برای حمل مصالح استفاده نمایند.

به گزارش ایرنا،  نیمه اسفندماه سال گذشته راه آهن قزوین – رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت هایی خارجی، به طور رسمی افتتاح شد. راه آهن قزوین – رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران – تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد. 
راه آهن قزوین – رشت ۵۳ تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود ۹ کیلومتر پل بزرگ و ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است. یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل نوستراک شمال – جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه اهن رشت – قزوین ، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است. 
اولین محموله بار گیلان از طریق خط ریلی نیز نیمه اردیبهشت ماه جاری از مبدأ خوزستان به رشت رسید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23950

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.